لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 82
مقایسه زبان های برنامه نویسی جاوا و C++ از نظر شئ گرایی
فهرست:
مقدمه...................................................................................................1
++C ..................................................................................................1
تاریخچه...........................................................................................1
ساختار برنامه ها...............................................................................1
جاوا .....................................................................................................1
تاریخچه...........................................................................................1
تکامل جاوا ......................................................................................2
ویژگیهای زبان جاوا .............................................................................3
....................................................................4C++ مقایسه اجمالی جاوا و
شی ئ گرایی ........................................................................................6
دلایل استفاده از شی ئ گرایی..................................................................7
شیئ گرایی و طبیعت ..............................................................................7
تاریخچه زبان های شیئ گرا.......................................................................7
بدون شیئ گرا .......................................................................................7
Abstraction چیست؟...............................................................................8
سه اصل oop .........................................................................................9
کپسول سازی encapsulation ...................................................................9
آبجکتها (Objects) ................................................................................10
وراثت Inheritance..............................................................................11
چند شکلی( polymorphism).................................................................15
مقایسه اصل شی گرایی در ++C و جاوا..................................................17
مقایسه کپسول سازی در جاوا و C++ ....................................................19
مقایسه چند شکلی در جاوا و C++ ......................................................20
مقایسه وراثت (inheritance) در C++ و جاوا ...........................................21
وراثت در جاوا ......................................................................................21
دسترسی به اعضائ و وراثت .................................................................23
استفاده از Final با وراثت ......................................................................29
وراثت در C++ ...................................................................................32
مقایسه جاوا و C++
از نظر وراثت منفرد و چندگانه ................................................................33
مقایسه کلاس ها در C++ و جاوا ..........................................................34
کلاسها در جاوا ..................................................................................34
تعریف یک کلاس در جاوا ......................................................................38
سازندگان Constructors ......................................................................39
سازندگان Constructorsدر جاوا .............................................................39
سازندگان پارامتردار شده (parameterized) .............................................41
وقتی که سازندگان فراخوانی می شوند..................................................43
استفاده از کلاسهای مجرد (abstract)....................................................44
انباشتن روشها …...........................................................................48
انباشتن سازندگان Overloading constructors.....................................52
جمع آوری زباله Garbage collection..................................................55
کلاس ها در C ++..........................................................................55
تخصص حافظه به صورت پویا با
اشاره گرهای new و delete در ++ c..............................................57
ایجاد یک زیرکلاس در جاوا ...............................................................58
ایجاد سلسله مراتب کلاس .............................................................59
وراثت چگونه عمل میکند؟............................................................61
واسط ها (Interface) و
بستهها (Package) در جاوا .........................................................62
ایجاد یک سلسله مراتب
چند سطحی (Multilevel)............................................................63
استثنائات توکار جاوا ....................................................................67
کتابخانه های کلاس جاوا …...........................................................69
مدل نخ در جاوا ...........................................................................69
کشف کلاس رشته ای (string)......................................................73
جمع بندی(مزایای شیئ گرایی
در حوزه مهندسی نرم افزار).........................................................77
مقدمه:
++C
++C یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و سطح بالا است. ++C یک زبان چندرگه است که از برنامه نویسی رویهای، تجرید دادهها و برنامه نویسی شئ گرا پشتیبانی میکند. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبانهای برنامه نویسی تجاری هستند.
زبان برنامهنویسی ++C یک زبان برنامهنویسی کامپیوتری سطح بالا و عمومی (با کاربرد های متنوع) می باشد. این زبان از تمام روش های مرسوم برنامه نویسی از قبیل برنامهنویسی شیگرا، برنامه نویسی ساخت یافته و برنامه نویسی پایه پشتیبانی می کند.
تاریخچه: زبان ++C در سال ۱۹۸۳ میلادی در آزمایشگاه های Bel (Bell Labs) توسط Bjarne Stroustrup و بر مبنای زبان سی و برای بهبود C، با افزودن امکانات برنامه نویسی شی گرا ساخته شد.در آن زمان نام ++C ,'سی با کلاسها`(c with classes) بود.این زبان در سال 1998 توسط موسسه ANSI استاندارد شد. این زبان از حوالی سال ۱۹۹۰ میلادی یکی از پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی به شمار می رود که برای برنامه نویسی سیستمی و برنامه نویسی ویژوال (بر مبنای GUI) در محیط های مختلف از قبیل ویندوز و لینوکس به صورت وسیع به کار می رود.
ساختار برنامه ها: ساختار برنامه ها در این زبان بدین صورت است که همانند زبان سی، هر برنامه بایستی یک تابع اصلی (main) به عنوان بدنه برنامه داشته باشد. هر برنامه معمولا از تعداد زیادی فایل تشکیل می شود که به هم الحاق می گردند (با دستور include) و به این فایل های الحاقی سرآیند (Header) میگوییم. فایل های الحاقی حاوی کد ها یا نسخه های اجرایی کلاس ها (مجموعه متغیر ها و توابع) می باشند که در بدنه اصلی برنامه از آنها استفاده می شود. معمولاً هر کلاس (که تعریف یک نوع داده ای با متد های مربوط به آن است) را در یک سرآیند مینویسند. هر سرآیند که معمولا تنها تعاریف (معرفی) کلاس را در خود دارد به همراه فایل های پیاده سازی به زبان ++C یا پیاده سازی های کامپایل شده (به صورت فایل اشیا مانند dll یا so یا ... ) می تواند به کار برده شود. به مجموعه های یکپارچه ای از کلاس های پیاده سازی شده (به صورت فایل های سرآیند با پیاده سازی های کد یا اشیای زبان ماشین) که برای برنامه نویسی به کار می روند، یک کتابخانه ++C گفته می شود و قدرت اصلی این زبان در امکان به کارگیری کتابخانه های آماده می باشد. کتابخانه های بزرگ ++C مانند STL، MFC، QT و ... مجموعه قدرتمندی برای تولید برنامه در این زبان ایجاد کرده اند.
جاوا
تاریخچه: زبان برنامه نویسی جاوا در اوایل دهه 1990 در شرکت سان میکرو سیستم طراحی شد. جاوا یک زبان برنامه نویسی شیء گرا است که هم برای نوشتن برنامه های کاربردی و هم برای نوشتن برنامه های محاوره ای در اینترنت به کار می رود.