لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 20
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
Excel 2003
استاد گرامی :
سرکار خانم فریبرزی
گرد آورنده :
حمیدرضا قربانی
زمستان 1384
مقدمه:
یکی از مواردی که در تمامی حرف و مشاغل با ان سر وکارخواهید داشت نگهداری یک بایگانی دقیق از محصولات سرویس هاو مشتری های مربوطه می باشد. تمامی مشاغل برای نگهداری داده یک نرم افزار صفحه گسترده است که Microsoft Excel برنامه
امکان سازمان دهی به اطلاعات را در داخل لیستها برایتان فراهم می آورد. بعد از انجام این کار می توانید در این برنامه چکیده داده ها رابه دست اورده انها را با یکدیگر مقایسه کنیدو به صورت گرافیکی نمایش دهید.به عنوان مثال می توانید با استفاده ازبرنامه مجموع میانگین یا ماکزیمم مقدار فروش را دریک روز Excel
بخصوص مشخص نموده و سپس مجموع فروش در این روز را با مجموع فروش در روزهای دیگر همان هفته با یکدیگر مقایسه دیگر نیازی نیست کهExcel نمایید.به طورخلاصه با وجود برنامه داده ها را به طور دستی با یکدیگر مقایسه نمایید.
معرفی Excel
هنگامی کهExcel را اجرا می کنید یک سند خالی ظاهر می شود که می توانید از این لحظه به بعد داده های خود را دران درج نمایید.
می توانید ظاهر داده های درج شده در این سندرا تغییرداده وخلاصه Excel داده ها را تهیه کنید.همچنین می توانید اطلاعات مربوط به بیابید.قسمت های مهم این برنامه که دو Helpرا در فایل های درج شده اندعبارتنداز:Excel 2003دو مورد از آنها به تازگی در وStandard پنجره کار پوشه_نوارمنو_نوار فرمول_نوارهای ابزار Formating و نوار وضعیت.دو قسمت جدیدی که در نسخه اخیر Excel گنجانده شده است عبارت اند از: کادرAsk A Question و کادر وظیفه.اساسی ترین قسمت یک سند Excel کادری است که عناصر داده Excel را نگهداری می کند.این کادرخانه(Cel) نامیده می شود. هر خانه محل تقاطع یک سطر(Rowیا یک ردیف افقی) و یک ستون (Column یا یک ردیف عمودی) است.
شماره سطر وحرف ستونی که یک خانه بخصوص را مشخص می کند مرجع خانه نامیده می شود. به عنوان مثال مرجع خانه ای که در گوشه بالا_سمت راست پنجره کار پوشه قرار داردAlاست. کاربرگ نیز متشکل از یک سری سطرها و سطونها آست که به عنوان یک صفحه درسندExcel نمایش داده می شود.کار پوشه متشکل ازیک یا چند کار برگ است.هنگامی که یک سندExcel را ایجاد می کنید در حقیقت کار پوشه ای که متشکل از سه کاربرگ است تولید می شود.
کار با لیستهای داده موجود
هنگامی که برنامه Excel را اجرا می کنید یک کاربرگ خالی وکادر وظیفه مربوطه در صفحه نمایش ظاهر می شود.
اکنون می توانید کار ورود اطلاعات را در خانه های این کار برگ شروع کنید یا کار پوشه ای دیگر را باز کنید.در حقیقت در هنگام ذخیره یک فایل اطلاعات موجود را روی اطلاعاتی که قبلا در آن فایل وجود داشت ذخیره می نماید. اگرتغیراتی انجام داده اید که می خواهید ذخیره شوند واز سوی دیگرنمی خواهید اطلاعات قبلی موجود در فایل تغیری نمایند می توانیدبا استفاده از فرمانSave As فایل تغییر داده شده را با نام دیگری ذخیره کنید. همچنین می توانید برای تعیین قالب های مختلف برای فایلهای جدید خود از کنترلهای موجود در کادر محاوره Save As استفاده کنید. بعد از ذخیره یک فایل برای اینکه افراد دیگر بتوانند آن را در شبکه شرکت جستجو کنند می توانید