لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .PPT ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
قسمتی از متن .PPT :
تعداد اسلاید : 39 اسلاید
1 نظام بهسازی و آراستگی
در کار و محیط کار 5s 2 تاریخچه 5S دهه های اخیر در سازمان ها و شرکت های شرق آسیا
بر گرفته از دیدگاه و تفکرات مدیریت اپنی
تائید اثر بخشی آن توسط صاحبنظران
3 هدف اصلی 5s بهسازی فرآیند های سازمان و حذف اتلاف 4 اهدف تفصیلی 5s برقراری ایمنی
رسیدن به کارائی
ارتقا کیفیت
حذف ضایعات
کاهش خرابی تجهیزات
افزایش بهره وری
ارتقا روحیه کارکنان
جلب نظر مشتری 5 . 5S جایگاه . 6 خانه داری محیط کار (5S) گام اول : Seiri( ساماندهی ) شناسایی موارد ضروری از غیر ضروری (جداسازی) 7 گام دوم : Seiton ( نظم و ترتیب ):
ترتیب ویا منطقی کردن محل ذخیره اشیاء.
(برای هرچیز جائی و هرچیز در جای خود)
8 گام سوم : Seiso ( پاکیزگی ) : پاکیزه نگهداشتن گمبا
برق انداختن ویا تمیز کردن 9 گام چهارم : Seiketsu ( استاندارد سازی ): آغاز فرایند پاکیزگی توسط هر یک از افراد
تداوم بخشیدن از طریق استاندارد کردن 10 گام پنجم : Shitsuke( انضباط ) : نهادینه کردن مقررات 5S
تثبیت مقررات5S و تبدیل آن به انضباط و عادت 11 5Sتکرار چرخه 12 تعریف S1 (تفکیک و تعمیر) نگهداری اقلام ضروری سالم
جدا کردن اقلام، اوراق و اطلاعات لازم و کاربردی از غیر آن و دور نمودن غیر لازم ها و غیر کاربردی ها از محیط کار و همچنین تعمیر، تعویض یا تصحیح معایب و نواقص می باشد. 13 ابعاد S1 تفکیک.
تعمیر . 14 تفکیک تهیه برگه های مخصوص تعیین وضعیت اشیاء و اسناد
شناسایی اقلام مورد نیاز، زاید و تعمیری
استفاده از برگه های مخصوص برای تعیین وضعیت اقلام
دور نمودن اشیاء زاید از کارگاه
تفکیک اشیاء زاید
تعیین تکلیف اشیاء زاید
کنترل اوراق و اشیاء زاید
پیشگیری از پدید آمدن اشیاء و اموال زاید 15 تعمیر تعمیر ساختمان، معبر، پل و ...
تعمیر یا تعویض سیستمهای روشنایی، تهویه و تاسیسات
تعمیر یا تعویض ماشین آلات، تجهیزات و ...
تعویض یا بازسازی اشیاء مستهلک یا غیر قابل استفاده
تعمیر اشیاء و ابزار خراب
اصلاح و بازسازی برنامه های نرم افزاری
نگهداری اموال، اشیاء، تاسیسات و ...
برنامه ریزی و نظارت بر تعمیر و نگهداری 16 تعریف S2 (ترتیب و تنظیم) نظم و جایابی مناسب
مرتب کردن اقلام، اوراق و اطلاعات و تعیین جای مناسب برای آنان، به نحوی که با سرعت و سهولت قابل دسترس باشند 17 ابعاد S2 ایجاد نظم عمومی:
نظم در ثبت، استفاده و بایگانی نامه ها و مدارک
نظم در محیط اداری و برای وسایل اداری
نظم برای اشیاء و وسایل تولیدی
نظم در محیط تولیدی 18 نظم در محیط اداری و برای وسایل اداری نحوه استقرار (layout) واحدهای یک سازمان .
چگونگی استقرار (layout) بخشهای (اتاقهای) یک واحد
نحوه چیدن میز، کمد، فایل و ... در اتاق
شکل میزها و طرز قرار گرفتن آنها
نحوه چیدن لوازم اداری روی میز
نحوه چیدن لوازم التحریر یا لوازم شخصی در داخل کشو
نحوه چیدن پرونده ها در فایل، قفسه یا کمد
نحوه چیدن فرمها و برگه های اداری در قفسه یا ...
نحوه چیدن کتابها، مجلات و جزوات و ... 19 نظم برای اشیاء و وسایل تولیدی مرتب ن