انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

مقاله درمورد چکیده بررسی دیدگاه معلمان دوره های ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

بررسی دیدگاه معلمان دوره های ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه

در مورد آموزش تلفیقی کودکان استثنایی

چکیده تحقیق :

هدف این تحقیق تعیین دیدگاه معلمان استان آذربایجان شرقی نسبت به آموزش تلفیقی است. به این منظور 488 نفر معلم عادی و 81 نفر معلم استثنایی به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و 116 معلم تلفیقی به روش نمونه برداری در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند . پس از تعیین نمونه ها اطلاعات لازم توسط ابزار پژوهش که توسط محقق ساخته شده بود و از نظر اعتبار و روایی در حد قابل قبولی بود جمع آوری شدند و با آزمون تحلیل عاملی ، آزمون F و T و خی دو ، داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

بخشی از یافته های پژوهش :

1ـ با استفاده از تحلیل عاملی سه عامل تحت عنوان تاثیر منفی آموزش تلفیقی بر کودکان عادی (عاملA ) تاثیر منفی آموزش تلفیقی بر کودکان استثنایی (عامل B ) و تاثیر مثبت آموزش تلفیقی بر کودکان استثنایی ( عاملC ) نام گذاری شد.

2ـ معلمان عقیده دارند که آموزش روشهای تدریس ویژه، مهمترین نیاز آموزش معلمان تلفیقی است.

3ـ به عقیده معلمان محدود کردن تعداد دانش آموزان کلاس ، بهترین نوع حمایت از معلمان تلفیقی است.

4ـ به نظر معلمان عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی به ترتیب اهمیت عبارتند از :

1ـ آموزش معلمان تلفیقی

2ـ رضایت شغلی معلمان

3ـ تجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی و توانبخشی

4ـ حمایت از معلمان تلفیقی

5ـ میزان همکاری مدیران و عوامل اجرایی

6ـ میزان همکاری والدین

7ـ نگرش مثبت معلمان به آموزش تلفیقی

8ـ سن ورود به سیستم آموزش تلفیقی

9ـ انعطاف پذیری در برنامه درسی

5ـ دیدگاه معلمان استثنایی به آموزش تلفیقی مثبت تر از دیدگاه معلمان عادیست.

6ـ معلمانی که رشته تحصیلی آنان علوم تربیتی است نسبت به معلمانی که رشته تحصیلی آنان غیر علوم تربیتی است ، دیدگاه مثبت تری نسبت به آموزش تلفیقی دارند.

7ـ معلمانی که در دوره آموزش تلفیقی شرکت نموده اند دیدگاه مثبت تری نسبت به آموزش تلفیقی دارند در مقایسه با سایر معلمان که در دوره ی فوق شرکت نکرده اند .

8ـ دیدگاه معلمان ابتدایی و متوسطه از دیدگاه معلمان راهنمایی نسبت به آموزش تلفیقی مثبت تر است.

9ـ دیدگاه معلمان استثنایی نسبت به آموزش تلفیقی از دیدگاه معلمان عادی و تلفیقی مثبت تر است.

10ـ از نظر معلمان در آموزش تلفیقی باید برنامه درسی دانش آموزان عادی و استثنایی متفاوت باشد.

11ـ از نظر معلمان در آموزش تلفیقی ، ضمن استفاده از روشهای تدریس متداول باید از آموزش انفرادی نیز استفاده کرد.

12ـ معلمان معتقدند که نحوه ارزیابی دانش آموزان تلفیقی باید متفاوت از دانش آموزان عادی باشد.

13ـ 9/62% معلمان عادی ، 50% معلمان تلفیقی و 1/53% معلمان استثنایی معتقدند که فضای فیزیکی مدارس برای اجرای آموزش تلفیقی مناسب نیست.

14ـ 8/82% از معلمان عادی 8/88% از معلمان تلفیقی و 1/74% از معلمان استثنایی معتقدند که در مدارس عادی وسایل کمک آموزشی و توان بخشی مورد نیاز دانش آموزان تلفیقی به حد کافی وجود ندارد.

15ـ از نظر معلمان استثنایی تاثیر مثبت آموزش تلفیقی از تاثیر منفی آن بر دانش آموزان استثنایی بیشتر است اما از نظر معلمان عادی تاثیر منفی آن از تاثیر مثبت آن بیشتر است.



خرید و دانلود مقاله درمورد چکیده بررسی دیدگاه معلمان دوره های ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.