فرمت : WORD تعداد صفحه :92
فهرست
مقدمه........................................
اسکه شناور :.................................
اجزاء اسکله های شناور :......................
عوامل مؤثر در طراحی اسکله های شناور :........
معیار طراحی و آنالیز اسکله شناور :...........
طراحی اسکله شناور :..........................
بارگذاری اسکله های شناور:....................
انتخاب یک سیستم شناور به منظور مدل سازی......
تیپ بندی اسکله های شناور.....................
اسکله مسافری.................................
اسکله باربری سبک.............................
اسکله باربری نیمه سنگین......................
بارهای تعریف شده:............................
انتخاب مدول های مناسب........................
جانمایی شمع های مهاری:.......................
اتصالات.......................................
مدل سازی کامپیوتری اسکله و بارهای وارد بر آن:
تحلیل و نتایج حاصل از آن.....................
کاربرد بتن توانمند در اسکله های شناور بتنی...
شرایط محیطی..................................
نیروهای دینامیکی و هیدرودینامیکی.............
افزایش دوام و حفاظت در برابر خوردگی..........
افزایش مقاومت فشاری بتن......................
نمونه یک قطعه شناور طراحی شده جهت استفاده بعنوان پل شناور و یا اسکله شناور:.................................
تامین ایمنی ناشی از نوسانات امواج و باد:.....
خلاصه:........................................
دستورالعمل طراحی لرزهای اسکله ها برای ایران..
8 نتیجه گیری.................................
ترمیم اسکله های شناور بتنی...................
مقاومت بتن درمقابل نفوذ یون کلر مطابق استاندارد ASTM CL202:
آزمایش مقاومت الکتریکی بتن قدیمی و جدید:.....
آزمایش Half Cell:..............................
پروفیل یون کلر :.............................
نتیجه گیری:..................................
تشکر و قدردانی:..............................
منابع:.......................................
مقدمه
اسکله ها تأسیساتی می باشند که به منظور پهلوگیری کشتی جهت انجام بارگیری یا تخلیه کالاها و یا به منظور سوار و پیاده نمودن مسافرین مورد استفاده قرار میگیرند انواع مختلفی از این نوع تأسیسات وجود دارد که برحسب نوع استفاده و مصالح مختلف طبقه بندی می شوند تأسیسات پهلوگیری علاوه بر ایجاد تکیه گاه برای پهلوگیری ممکن است برای مهاربندی کشتی ها تامین رابطه بین کشتی و خشکی و درنهایت به عنوان دیوار حائل نیز به کار روند. چنانچه سازه پهلوگیر همه وظایف اشاره شده در بالا را دارا باشد آن را اصطلاحاً اسکله دیوار ساحلی (Quary wall) گویند و عمدتاً به صورت ثقلی طراحی می شود اگر علاوه بر نقش پهلوگیری به منظور مهاربندی و تأمین رابطه بین خشکی و کشتی مورد استفاده قرار گیرد آن را اسکله جدا از ساحل (wharf) می نامند و ممکن است از نوع ثقلی، شمع و عرشه و غیره باشد. ممکن است سازه فقط نقش مهاربندی را داشته باشد و درآن صورت یا به صورت شناور (عمدتاً برای کشتی های حمل نفت که در آبهای عمیق پلهو می گیرند (Mooring Buoy) و یاثابت می باشد که اصطلاحاً ستون مهاربند یا دولفین (Dolphin) به آنها اطلاق می شود.
اسکه شناور :این نوع اسکله همانطور که از نام آن مشهود است به صورت شناور بوده و برای مناطقی که تغییرات جزر و مد درآنها زیاد است کارآیی مطلوبی دارد همچنین درصورتیکه عمق بستر درپای اسکله زیاد باشد و یا عرض رودخانه یا دریاچه یا محل استقرار اسکله تا ساحل زیاد باشد و ساخت پایه مقرون به صرفه نباشد و یا اینکه رودخانه یا دریاچه و یا دریا دارای بستر سست باشد استفاده از اسکله شناور اقتصادی است از مزایای دیگر این سیستم امکان انتقال آن از نقطه ای به نقطه دیگر بندر و حتی از بندری به بندی دیگر می باشد طول رپی که ساحل را به اسکله شناور متصل می کند برحسب تغییرات سطح آب و نوع خودروی عبور کننده تعیین می شود و این موضوع بر هزینه اسکله اثر می گذارد از معایب این اسکله نوسان آن درحین تخلیه و بارگیری شناور می باشد لذا در بنادر تجاری مورد استفاده کمتر و در بنادر تفریحی ومسافرتی استفاده بیشتری دارد.