لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 85 صفحه
قسمتی از متن .doc :
مقدمه :
برنامه وبودجه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر ایران می باشند که پس از نیم قرن سابقه بیمه گری توانسته است 26 میلیون نفر از 34 میلیون نفر کل بیمه شده کشور ( شامل بیمه باز نشستگی وبیمه در مان ) را تحت پوشش خود قرار دهد . این سازمان با تعامل گسترده خود با 867000 واحد کار فرامایی کشور تقریباً در ارتباط با کل مجموعه اقتصاد شهری کشور ( صنعت ، ساختمان ، خدمات ، بازرگانی ) قرار دارد .با پوشش 000 ، 100 ، 1 خانوار باز نشسته واز کار افتاده بزرگترین پوشش باز نشستگی کشور را دارا می باشد وبا انجام هزینه ای برابر با 288 ، 9 میلیارد ریال تعهدات حقوق باز نشستگان ، از کار افتادگان وباز ماندگان وسایر تعهدات قانونی بزرگترین اعتبار کشور را در این قلمرو هزینه می نماید .
علاوه بر اینکه این سازمان بزرگترین سازمان بیمه گر ایران است ، با بر خورداری از 00 5 ، 11 تخت بیمارستانی و260 درمانگاه عمومی ، پلی کلینک ودی کلینک دومین درمان کننده کشور نیز می باشد .منابعی که سازمان در بخش تولید درمان خود ( درمان مستقیم ) در سال 1380 هزینه خواهد کرد مبلغ 034 ،2 میلیارد ریال می باشد . علاوه بر این با مبلغ 520 ،2 میلیارد نسبت به خرید درمان وخدمت از مراکز در مانی وتشخیصی دولتی وخصوصی اقدام می نماید که از این منظور بزرگترین خریدار درمان کشور بشمار می آید ( مجموعه هزینه های درمان در سال 80 بیش از 554 ، 4 میلیارد ریال خواهد بود ) . سازمان تامین اجتماعی با منابع ومصارفی برابر با 882 ،51 میلیارد ریال ( در بر گیرنده امور بیمه گری ، درمانی واقتصادی ) نقش بس تعیین کننده ای در قلمرو های مختلف کشور ایفا کرده وخواهد کرد .
در مقابل بزرگی وگستردگی وبزرگی انتظارات بحق ، تاریخی وقانونی کار فرمایان وبیمه شدگان وباز نشستگان را سازمان در پیش روی خود دارد . شرایط عصری کشور وهمچنین این انتظارات تاریخی وقانونی باعث گردیده که سازمان بصورت گسترده وریشه ای نسبت به باز سازی ونوسازی قلمرو ها ، فرایند ها ، ماموریتها ووظایف خود اهتمام داشته باشد . طی سالهای 1380 ـ 1376 راهبردارها وخط مشی های ذیل سر لوحه کار همه جانبه وگسترده نظام تصمیم ساز وتصمیم گیر سازمان بوده است .
تنظیم ورودیها وخروجیهای صندوق بر اساس میزان وسنوات پرداخت حق بیمه
مدیریت وسازمان دهی منابع از طریق افزایش وصولیها ، ارتقاء سهم سرمایه گذاری در تامین منابع با کار آمد نمودن امور سرمایه گذاری ورعایت صرفه وصلاح صندوق در این زمینه و...
مدیریت وسازماندهی مصارف از طریق تنظیم پرداختها بر اساس قاعده عدالت ومیزان مشارکت اعضاء
حرکت از سیستم درمان رها شده به سمت در مان کار آمد وهدایت شده وسطح بندی خدمات درمانی
حاکمیت اصول محاسبات بیمه ای بر مراحل مختلف ورود به صندوق ، دوره مشارکت وخروج از صندوق
انفکاک وتبیین قلمروی فعالیت صندوق که ماهیتاً والزاماً بیمه ای می باشد با قلمرو های حمایتی وامدادی
ممانعت وجلوگیری از سرریز شدن آسیب دیدگان سیاستهای تعدیل نیروی انسانی وخصوصی سازی در اقتصاد کشور وافراددارای ریسک بالا از سایر صندوقها به صندوق بیمه های اجتماعی بدون تامین منابع مالی لازم ورعایت اصول محاسبات بیمه ای
عملیاتی کردن اصل 29 قانون اساسی وکاهش فشارها بر صندوق تامین اجتماعی از طریق مشارکت فعال وموثر در تدوین نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی کشور
با اجرای راهبردهای کلان فوق ، دستاوردها ونتایج قابل توجهی حاصل آمده است که اهم آن به شرح ذیل می باشد :
الزام تجربی ، تاریخی وعلمی حاکی از آن است که سازمان برای حفظ بقاء وتداوم حیات ورشد خود می بایست رویکرد مشتری گرائی را پیشه خود سازد . این رویکرد باید بیش از گذشته تدوین ، تصویب وعملیاتی می گردید . در حال حاضر مشتری گرائی یک راهبرد پایدار ومستمر است که کلیه سطوح سازمان نسبت به انجام آن ملزم بوده وافزایش رضایت مندی مستمری بگیران ، بیمه شدگان وکار فرمایان را مرام خود تلقی می نمایند .
اصلاح پایدار ومستمر ساختار منابع ومصارف وبسیج عمومی در داخل سازمان وکشور جهت جلوگیری از پیشی گرفتن مصارف بر منابع .
ایجاد تعادل وتوازن مستمر وتوسعه ای در مصارف سه بخش کلیدی سازمان یعنی مصارف در مان ، مصارف مستمری بگیران حال ومصارف مستمری آینده ( ذخائر )
مهندسی نوین از امور ( ارتباطات ، ساختار ها ، رویه ها و...) وتوسعه سرمایه انسانی گسترده سازمان به صورت مستمر وپایدار واصلاح دائمی نظام تصمیم گیری آن با تاکید بر مشارکتی وشبکه ای کردن مدیریت ها .
استاندارد سازی در تمامی عرصه های کار وتلاش سازمان به منظور ارائه خدمات بیشتر ، بهتر ومتنوع تر در بخش خدمات در مانی وبیمه ای وهمچنین تسریع ، تسهیل