لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 128
صنعت چاپ
بسمه تعالی
پیشگفتار:
صنعت چاپ در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد ،شاید پیش تر از بسیاری از صنایع جدید صنعت چاپ به کشور ما وارد شد.بنا براین انتظار می رود از نظر نیروی کار متخصص و رعایت استانداردهای حرفه ای نیز نسبت به صنایع دیگر از موقعیت بهتری برخوردار باشد. اما با مراجعه نخستین به چاپخانه و یا پیگیری یک کار چاپی به آسانی فهمیده می شود که این صنعت از نظر تربیت نیروی کار ماهر وانتقال دانش فنی چاپ بسیار ضعیف و در این زمینه هیچ کار اساسی صورت نگرفته است.
نبود آموزش عالی و حرفه ای در حرفه چاپ و حتی دوره های کوتاه مدت آموزشی در کشور انتقال دانش فنی را محدود ساخته بنابراین نیروی کار آموزش دیده در هیچ سطح ( عالی ؛ تکنسین؛کارگری) تربیت نشده اند.اخیرا" اندیشمندان چاپ به این نتیجه رسیده اند که آموزش هایی برای این سطوح در نظر گرفته شود. اما هنوز تا تحقق آموزش هدفمند و برنامه ریزی شده و کاربرد آموخته ها در عمل و رعایت استانداردهای حرفه ای راهی طولانی در پیش است.
گستردگی و نوع رشته های چاپ و مواد مصرفی و رو شهای آن به گونه ای است که کسب تخصص در همه شاخه های آن نا ممکن است .بنا براین آموزش چاپ در همه رشته ها و شاخه های چاپ مستلزم برنامه ریزی دقیق می باشد.
پروژه حاضر به نوعی تلاش نموده است که فرآیند ایجاد صنعت چاپ را نشان دهد . البته این پروژه با اشتغال زائی رابطه دارد یعنی به گونه ای سعی شده است روابط ایجاد شغل را با اشتغال زائی بیان نماید.دراین پروژه سعی شده است که تمام راهکارها بر اساس راهکارهای جاری باشد .و همچنین بیان توانائی مدیریت مالی در خصوص هدایت سرمایه در جهت بالا بردن بازده سرمایه و توان بالقوه صنعتی با حفظ روش های مدیریتی مناسب و استفاده از بهترین ترکیب تامین مالی با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری از واحدهای موجود یا احداث شده تا حدودی را نشان میدهد.البته بر این اعتقاد هستم که این پروژه خالی از ایراد و اشکال نمی باشد.
در آخر از تمام کسانی که مرا در تهیه این پروژه یاری کرده اند کمال تشکر را دارم .از پدر ومادرم که زحمات بسیاری کشیده اند و علی الخصوص جناب آقای اکبری استاد گرانقدر که در تمام مراحل این پروژه مرا یاری نموده اند.
زهرا خجسته فر
فهرست صفحه
مقدمه 1
تاریخچه چاپ 3
بخش اول: کلیات 19
سوابق ثبتی مجری طرح 20
سوابق ثبتی وعملی مدیران 21
مجوزات قانونی 22
هدف پروژه 24
معرفی تولیدات 25
مواد اولیه 25
مراحل و روش تولید 25
مشخصات ماشین الات 26
پرسنل بخش تولید 27
پرسنل بخش غیر تولید 28
بخش دوم: بازار و بازار یابی 32
بررسی بازاری طرح 33
بررسی عرضه و تقاضا 33
بازاریابی 34
ملاحظات بازاریابی 35
توزیع و بازار مصرف 36
بازار خرید واسطه 37
روشهای رقلبت 38
هدف تبلیغات 38
روشهای بازاریابی 39
رابطه تبلیغات 40
بخش سوم : بررسی فنی 41
میزان سرمایه 42
زمین 43
هزینه ساخت 43
ساختمان تولید 53
مواد و مصالح 53
تاسیسات 55
ماشین الات 56
هزینه قبل از بهره برداری 59
سرمایه در گردش ناخالص 60
مشخصات ساختمان 61
تاسیسات مورد نیاز 61
مشخصات ماشین الات 63
بخش چهارم : بررسی اقتصادی طرح 66
فروش و انتقال تملک 68
شناخت محصولات 69
مشخصات اقتصادی 69
اصول جایابی 70
وضع بازار محصول 72
پیش بینی تقاضا 73
پیش بینی عرضه 74
بررسی وضعیت بازار 75
بخش پنجم : بررسی مالی طرح 76
برآورد کل سرمایه 77
نحوی تامین مالی 78
پیش بینی های مالی 79
بودجه فروش 79
بودجه تولید 80