انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

مقاله درباره شجریان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

محمدرضا شجریان

تولدم روز اول مهر ماه سال یکهزارو سیصد و نوزده خورشیدی در مشهد است، در خانواده ای که پدر بزرگم (علی اکبر) صدای بسیار رسایی داشته و به زیبایی آواز می خوانده است. او از مالکین بزرگ مشهد بود و از خواندن در جمع پرهیز داشته ، گاه برای دوستان سرشناسی که به دیدارش می آمده اند می خوانده است. پدرم مهدی از صدای پر طنین و رسا برخوردار بود و در جوانی آواز خواندن را شروع می کند ولی خیلی زود در محیط بسته و سنتی به قرائت قرآن رو آورده و تا آخر عمر بر همان عقیده باقی ماند و آواز را رها کرد و در قرائت قرآن جایگاه خاصی در مشهد پیدا نمود و شاگردان زیادی برای تلاوت قرآن قرآن تربیت کردکه از جمله خود اینجانب است. تمام وقت من از شش سالگی به خواندن قرآن با صدای خوش می گذشت . در دوازده سالگی شهره ی خاص و عام بودم و در مجامع بزرگ مذهبی و یا سیاسی آن موقع تلاوت اول برنامه با من بود. به علت توانایی در تلاوت قرآن با صدای خوش، چشم و چراغ همه اعضاء و دانش آموزان مدرسه و مردم بودم. در سال چهارم دبیرستان بر خلاف خواسته ام به دانشسرای مقدماتی رفتم و راه معلمی پیش گرفتم و از بیست سالگی به معلمی در دهات خراسان پرداختم. یک سال بعد ازدواج کردم با دختری که او هم معلم دبستان بود. همسرم خیلی با من همراه بود و با کمک او بر مشکلات مالی یک زندگی بسیار محقر پیروز شدیم.

از نوجوانی برای فراگیری گوشه های آوازی به هر دری می زدم و از هر کسی که شمه ای اطلاع داشت سئوال می کردم.  به ندرت دسترسی به رادیو پیدا می کردم تا موسیقی دلخواهم را بشنوم آن هم زمانش کوتاه بود و حاصلی نداشت ، تا اینکه در محیط شبانه روزی دانشسرا میسر شد "برنامه گلها" و برنامه "ساز تنها" را بشنوم و تمریناتم را شروع کنم . کمی بعد دبیر موسیقی مان آقای جوان نیز راهنمایی و کمک کردند. بیشترین تمرینات سازنده در دوران معلمی در خارج شهر بود که فراغتی داشتم و اغلب به کوه و صحرا می دم و تکنیک و متد را با سلیقه ی خودم تجربه و تمرین می کردم و صداهای گوناگون و تحریرها و چهچه ها را دستور کار خود قرار داده بودم.دوستم همکلاسیم (ابولحسن کریمی) از ابتدای کار معلمی سنتوری با خود آورده بود که بنوازد ، ترغیب شده مضراب دستم بگیرم و ببینم می شود زد ، بعد دیدم عجب کار مشکلی است تا دمدمه های صبح نشستم و ان قدر تمرین کردم تا توانستم آهنگی را دست و پا شکسته اجرا کنم و از آن به بعد سنتور شد یار غار من. چندی بعد صدای سنتور جلال اخباری را از رادیو مشهد شنیدم و خوشم امد ، پیدایش کردم و با هم دوست شدیم . سازی می زد و من هم می خواندم و تمرینات آواز با ساز و فراگیری نت و نواختن صحیح سنتور را با ایشان شروع کردم. همان ابتدای کار هم صدای سنتور مشقی ام بسیار بد بود به فکر افتادم که سنتوری بسازم. کمی نجاری می دانستم با زیر رو رو کردن تمامی کاروانسراها و چوب فروشی ها و با دادن یک انعام 5 توانی الوار پهن از چوب توت بیست ساله را پیدا کردمآن را مطابق اندازه ها بریدم . در ان زمان کسی در مشهد گوشی سنتور نمی فروخت ، مجبور شدم صد عدد میخ نمره شش بخرم و آن ها را با سوهان دستی کوچک کنم. این سنتور که دوازده خرکه بود ساخته شد و من با یک دلبستگی عجیب به این ساز ، تمرینات سنتورم را بیشتر کردم. با اینکه برای اولین بار بود چنین کاری کرده بودم و در مورد پل گذاری سنتور تجربه و اطلاعی نداشتم ولی سنتور صدای دلنشینی داشت. غیر از آن سنتور سنتورهای دیگری ساخته یا در حال ساخت داشتم که کا پل گذاری را برای موزون تر کردن صداها تا به حال ادامه داده ام و خوشبختانه به نتایج قابل توجهی هم رسیده ام . در نظر دارم در آینده کتاب یا جزوه ای درباره ی تجارب کار پل گذاری های گوناگون که روی سنتورها کرده ام همراه با نتایج آن ها منتشر کنم تا در این زمینه کار مفیدی انجام داده باشم .در سالهای بعد از چهل با هنرمندان رادیو خراسان آشنا شده بودم ولی حاضر به ضبط برنامه موسیقی نبودم . در رادیو خراسان گاه اشعار عرفانی و مذهبی و گاهی تلاوت قرآن داشتم.  سال 1345 خورشیدی به اصرار دوستم ابوالحسن کریمی برای شرکت در امتحان شورای موسیقی به اتفاق او به تهران رفتم. راهی برای نام نویسی و شرکت در امتحان پیدا کردیم. در اتاق شورا میز کنفرانس بزرگی بود و حدود 12 تا 13 نفر اعضا شورا نشسته بود ، آقای مشیر همایون شهردار رییس شورا و آقایان حسنعلی ملاح ، علی تجویدی و مختاری و دیگران بودند. گفتند بیات ترک بخوان ! من هم از مایه بلند دو سه بیتی خواندم و در مایه ی بم فرود امدم . ضربی با یک شعر هم به درخواست آقای ملاح خواندم.بعد اقای تجویدی پرسیدند تصنیف هم می خوانی ؟ چون تصنیف خواندن را دوست نداشتم و دون شان آواز خوان می دانستم ، بسیار جدی گفتم ابدا.جوابی که بعد از یکماه از نتیجه امتحان به ما دادند این بود که فعلا رادیو بودجه ندارد که خواننده استخدام کند و فعلا رادیو نیاز به خواننده ندارد.

سال بعد به وسیله آقای دکتر شریف نژاد (که معاون رادیو خراسان بود و بسیار به من لطف داشت) قرار گذاشتیم در تابستان که ایشان در تهران هستند من هم به تهران بروم . باایشان شبی به منزل آقای حسین محبی (که اپراتور با سابقه رادیو و برنامه ی گل ها بود) رفتیم و او که دوستی نزدیکی با دکتر داشت فردای آنروز مرا همراه با یک نوار که در " سه گاه " خوانده بودم به اقای داود پیرنیا (مسئول و تهیه کننده ان زمان برنامه گلها ) معرفی کرد که همان معرفی راهگشای من به رادیو ایران و و برنامه ی گلها که منظور اصلی ام بود گردید. با سپاس از دلسوزی های ابولحسن کریمی و محبت های دکتر شریف نژاد و یادی خوش از زنده یاد حسین محبی .

 

1319

تولد اول مهر ماه در مشهد

1324

اغاز خوانندگی های کودکانه در خلوت

1326

ورود به سال اول پانزدهم بهمن در مشهد.

1327

اموختن تلاوت قران در نزد پدر

1328

شرکت در مجمع تلاوت قران در نه سالگی.

1329

اغاز تلاوتهای قران در میتینگها و اجتماعات سیاسی ان سالها . گذراندن سال چهارم مدرسه در دبستان فرخی.

1331

تلاوت قران برای اولین بار در رادیو خراسان به دعوت رییس رادیو.

1332

قبولی در امتحانات شم ابتدایی با عنوان شاگرد ممتاز در بین دانش اموزان مشهد.اغاز تحصیل در دبیرستان شاه رضا.

1334

شرکت در مسابقات فوتبال دبیرستانهای مشهد.

1336

ورود به دانشسرای مقدماتی در مشهد.اشنایی با اقای جوان اولین معلم موسیقی شجریان ( معلم سرود و موسیقی دردوران تحصیل در دانشسرای مقدماتی در مشهد).

1338

اغاز همکاری با رادیو خراسان و اجرای اوازهای بدون ساز و قراعت قران برای رادیو به طور افتخاری.

1339

دریافت دیپلم دانشسرای مقدماتی و استخدامدر اموزش و پرورش و انتقال به بخش رادکان و تدریس در دبستان خواجه نظام الملک و اشنایی با سنتور.

1340

اشنایی با نت و فراگیری سنتور نزد اقای جلال اخباری و شروع سنتور سازی و تحقیق برای بهتر کردن صدای سنتور . جشن عقد کنان در 21 مهر



خرید و دانلود مقاله درباره شجریان


دانلود طرح های طرح عقیق تراشی 12 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

موضوع فعالیت طرح: عقیق تراشی

مدیر طرح: علی اکبر نازی بربرستانی

محل فعالیت: مشهــد

اشتغال طرح: 9 نفــر

کل سرمایه گذاری طرح: 250/544 هزار ریال

سرمایه ثابت: 450/363 هزار ریال

سرمایه در گردش: 800/180 هزار ریال

تسهیلات پیشنهادی: 000/300 هزار ریال

نقطه سر به سر: 882/483 هزار ریال

دوره برگشت سرمایه: 2 سال و 3 ماه

شرح سرمایه گذاری: الف: سرمایه ثابت

زمین 75 متر مربع به ارزش 150 هزار ریال، قیمت کل 250/11 هزار ریال

ساختمان 55 متر مربع به ارزش 000/1 هزار ریال، قیمت کل 000/55 هزار ریال

محوطه سازی -- متر مربع به ارزش -- هزار ریال --

تأسیسات (شامل سیستم های حفاظتی و تهویه مطبوع و ...)، قیمت کل 000/20 هزار ریال

3- ماشین آلات و تجهیزات تولید (ارقام به هزار ریال)

ردیف

شرح

تعداد

واحد

هزینه واحد

هزینه کل

1

2

3

4

5

6

الکتروموتور

دستگاه برش

سنگ الماسه

تیغ

دستگاه سوراخ کن

دستگاه سایز

6

1

1200

50

1

1

عدد

دستگاه

عدد

عدد

دستگاه

دستگاه

500

000/2

70

20

000/6

000/60

000/3

000/2

000/84

000/1

000/6

000/60

جمــع

000/156

4- لوازم اداری و ایمنی (ارقام به هزار ریال)

ردیف

شــرح

مبـلغ

1

2

کامپیوتر با تجهیزات جانبی یکدستگاه کامل

میز و صندلی و لوازم اداری

000/10

200/1

جمــع

200/11

ب: هزینه های سالیانه طرح

1- مواد اولیه (ارقام به هزار ریال)

ردیف

شــرح

مقدار

واحد

هزینه واحد

هزینه کل

1

سنگ خام

14

تن

000/17

000/238

000/238

 

2- نیروی انسانی (ارقام به هزار ریال)

ردیف

شــرح

تعداد

حقوق ماهیانه

حقوق سالیانه

تولیدی

غیر تولیدی

1

2

3

4

سرپرست کارگاه

کارگر ماهر

کارگر نیمه ماهر

کارمند اداری و مالی

1 نفر

4 نفر

3 نفر

1 نفر

000/4

700/2

000/2

000/3

000/56

200/151

000/84

000/42

جمــع

9

200/291

000/42

3- هزینه انرژی و سوخت (ارقام به هزار ریال)

ردیف

شــرح

مصرف سالیانه

واحد

نرخ

مبلغ

1

2

3

4

5

برق

آب و فاضلاب

گاز شهری

تلفن

سوخت بنزین

000/6

کیلووات

مترمکعب

مترمکعب

پالس

لیتر

000/8

600/3

500

000/2

000/2

800/4

جمــع

900/12



خرید و دانلود دانلود طرح های طرح عقیق تراشی  12 ص


بذرها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

بذرها

 

 

 

 



خرید و دانلود  بذرها


مقاله درباره شبیه خوانی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 29

 

«تعزیه داری و شبیه خوانی » :

در گذشته طی دو ماه محرم و صفر ، 60 مجلس تعزیه اجرا می شده است ولی در سالهای اخیز صرفاً در ده روز اول محرم تعزیه می خوانند و در دیگر مواقع سال ، به طور متفرقه چندمجلس تعزیه برگزار می شود.

مرحوم میرزا اسماعیل هنر جندقی در عصر قاجاریه اشعار تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) و شبیه فرنگی را سرود و در تنظیم دیگر مجالس تعزیه کوشید. مراسم تعزیه خوانی بانی دارد و بانیان تعزیه هم مخارج تعزیه خوانان را می پردازند و هم از آنان پذیرایی می کنند. از شب هفتم تا دهم محرم در خور و توابع آن تعزیه های حضرت مسلم بن عقیل (ع) حضرت علی اکبر (ع) و حضرت عباس (ع) برگزار می شود.در روز عاشورا تعزیه حضرت امام حسین را می خوانند. تعزیه طفلان زینب (س) ، عابس و حبیب بن مظاهر در خلال این تعزیه انجام می گیرد. عده ای از نیکوکاران محلی با وقف آب و املاک خود در زمان حیات و پس از مرگ ، مجالس شبیه خوانی را تداوم بخشیده اند.

 

نظر مراجع قدیم و روش برخورد آنان با تعزیه چیست؟از دیدگاه اسلام، عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) می تواند در قالب ها، فرم ها و ابزاری که در میان ملل و اقوام مختلف مرسوم بوده، محقق شود و به شیوه های گوناگون تجلی یابد.البته این تا زمانی است که قالب ها به شکل ها، شیوه ها و گونه ها، به اصل پیام و محتوا لطمه وارد نسازد، بلکه به بهترین نحو پیام را در ذهن و جان مخاطب جای دهد. از این رو استفاده از شیوه های عزاداری که در زمان صدر اسلام رایج نبوده (مانند زنجیرزنی، سینه زنی، تعزیه و...) نه تنها از نظر شرعی اشکال ندارد، بلکه مددکار اسلام بوده و می تواند در حد خود، شعارهای عاشورا و اهل بیت(ع) را به گوش انسان معاصر رسانده و قلب او را به سمت باور بدان ها سوق دهد.البته باید به این نکته مهم نیز توجه کرد که عزاداری مشروع و مجاز دارای حدود و چارچوب های خاصی است که به وسیله شرع و عقلاء تعیین می گردد. اگر عزاداری در شیوه هایی اجرا شود که شور را بر شعور غالب سازد و به نوعی موجب انحراف از فلسفه عزاداری گردد خارج از حدود عزاداری مشروع، مقبول، موجه و معقول است.اگر قالب های عزاداری به گونه ای باشد که عقلای جامعه، آن را تقبیح کرده، آن را موجب وهن مذهب و آموزه های اصلی عاشورا می دانند، قطعا حد غیرمجاز عزاداری خواهد بود (فلسفه عزاداری، محمد رضا کاشفی، مرکز فرهنگی نهاد، چاپ اول، 1381، ص 21).شکل و صورت عزاداری باید به گونه ای باشد که بتواند هسته و محتوای اصلی پیام عاشورا را به مردم ابلاغ کند و باور انسان ها را نسبت به آنها تقویت نماید ولی اگر این ظاهر به صورتی درآید که نه تنها باطن و مغز را نشان ندهد بلکه باعث گردد اصل مسأله و موضوع خدشه دار شود، شکل و صورت مناسبی نخواهد بود.در هر صورت تعزیه همچون دیگر سنت های مذهبی باید به هنگام اجرای آن موازین شرعی رعایت گردد و ارزش های معنوی آن پایمال نشود و چون سنتی دینی است باید مروج و مبلغ فضایل، مکارم و خصال نیکو باشد، مردم را دین شناس نماید و روح معنویت را در آنان تقویت کند، پس تعزیه در صورتی موجب خشنودی خدا و اولیای الهی است که در حدود بندگی پروردگار بوده و مشتمل بر دروغ، حرام و امور وهن انگیز نباشد.مسأله شبیه خوانی و تعزیه، از دیدگاه فقهی و اعتقادی مورد بحث و بررسی عالمان شیعه قرار گرفته است برخی آن را تحریم و بعضی تجویز کرده اند. از نظر علمای شیعه، خدمتی برای حفظ اسلام بالاتر از این نیست که بدعت ها از بین بروند و افکار موهوم، خرافی و مضامین سست از متون نوحه ها و شبیه نامه ها حذف شوند، لذا در صورتی که جهات شرعی در تعزیه خوانی رعایت گردد و تعزیه پیراسته از وهن و خرافات برگزار شود، بر آن اشکالی مترتب نمی باشد:نظرات علمای شیعه درباره تعزیه:1- آیت الله میرزا محمد حسین نائینی در فتوای خود ضمن تأیید شبیه خوانی، این قید را بیان نمود که شعائر مزبور باید از هرگونه امور ناپسند که شایسته چنین شعاری نیست پاک شود (در این خصوص ر.ک: کتاب بکاء الحسینی، سید حسین طباطبایی، صص 482 - 502).2- آیت الله سید محسن حکیم، ضمن تأیید فتوای میرزای نائینی می افزاید؛ بعضی مناقشاتی که می شود ناشی از منضم گشتن برخی چیزها و کارهایی است که چه بسا با عزاداری و سوگواری برای سیدالشهدا مغایرت دارد (فتاوی علمای سلف درباره عزاداری و شبیه خوانی، فصلنامه هنر، پاییز 1362، ص 297).



خرید و دانلود مقاله درباره شبیه خوانی


دانلود طرح های طرح ظروف یکبار مصرف 14 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

ظروف یکبار مصرف

1- تاریخچه شرکت

واحد تولید ظروف یکبار مصرف و بسته بندی که بر اساس مجوز شماره 1855/9 الف مورخ 16/8/77 به منظور بهره برداری واحد تولید و بسته بندی کره و هم چنین شماره بهره برداری 1422/9 بتاریخ 8/5/79 تاسیس و از تاریخ 21/7/79 شروع به تولید نموده است.

واحد تولید فوق زیر مجموعه ای از شرکت تعاونی تولید کنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان می باشد که تحت نظارت شرکت تعاونی فعالیت می نماید.

در تاریخ 6/12/81 توسط اداره کل نظارت پروانه ساخت کره درگل به شماره 16998 صادر و تاریخ پروانه بهره برداری مورخ 4/4/82 برای محصول جدید کره به نام تجاری درگل در ا وزان 25- 15- 50- 100 گرمی صادر گردیده است.

2- موضوع و فعالیت شرکت

الف) تولید انواع ظروف یکبار مصرف ظرف پنیر 400 , 450, 200, 150, 500, 250 گرمی و همچنین حق العملکاری کره و ارائه به فروشگاههای تحت پوشش و سایر بازارها

ب ) تهیه و تولید نی شیر مدارس از ابتدای مهر ماه ، 81 تا پایان سال 83 جهت کارخانجات توزیع کننده شیر مدارس

ج) تولید بطری PET در ابعاد 5/1 لیتری و 270 CC از نیمه دوم سال 1383

3- وضعیت اشتغال

متوسط تعداد کارکنان دائم و موقت طی سالهای 82, 83 بشرح زیر می باشد

سال 1382 سال 1383

کارکنان دائم 15 نفر 17 نفر

کارکنان موقت 4 نفر 3 نفر

4- موجودی کالای ساخته شده :

29/12/82 29/12/83

موجودی مواد اولیه بسته بندی کمکی 5512780 413025885

قطعات و لوازم یدکی 3685000 4000000

کالای ساخته شده 166411300 224062400

موجودی محصول 111050200 54562700

_________ __________

جمع کل 336274300 695650985

موجودی مواد و لوازم بسته بندی امانی نزد شرکت

موجودی مواد و لوازم بسته بندی امانی دیگران نزد شرکت د رتاریخ 29/12/83 بشرخ زیر می باشد:

الف ) آستان قدس

جعبه 15 گرمی 1200 عدد

جعبه 25 گرم 40 عدد

فویل 15 گرمی 5/81 کیلو

ب) تعاون

فویل 25 گرمی 419 کیلو

فویل 15 گرمی 54 کیلو

جعبه 25 گرمی 353 عدد

ج) جلگه

جعبه 15 گرمی 1446 عدد

فویل 15 گرمی 5 کیلو

فویل 25 گرمی 53 کیلو

د) چناران

فویل 25 گرمی 6 کیلو

و) پارت بجنورد

فویل 250 گرمی 5/190 کیلو

6- دارائیهای ثابت مشهود

دارائیهای ثابت مشهود بر مبنای قیمت تمام شده در حسابهای ثبت و مخارج بهسازی و تعمیرات اسای که باعث افزایش قابل ملاحظه ای در ظرفیت یا عمر مفید دارائی ثابت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنها می گردد به عنوان مخارج سرمایه ای محسوب و عمر مفید باقیمانده دارائیهای مربوط مستهلک می گردد.

هزنیه های نگهداری و تعمیرات جزئی که به منظور حفظ و ترمیم منافع اقتصادی مورد انتظار کارخانه از استاندارد عملکرد ارزیابی شده اولیه دارایی انجام می شود هنگام وقوع بعنوان هزینه های جاری تلقی و به حساب سود و زیان دوره منظور می گردد.

7- سرمایه

سرمایه اولیه کارخانه امان آباد بصورت سرمایه اهدایی بود که مبلغ کل سرمایه گذاری متوسط شرکت تعاونی مبلغ 2157372750 ریال می باشد که به صورت اقدام دارایی و اموال به کارخانه امان آباد اهداء گردیده است.

علت مغایرت جمع دارائیها با سرمایه اهدائی افزایش خرید دارایی در سال 83 می باشد.

ارزش دفتری دارایی های ثابت

R

شرح

مانده در 29/12/82

ارزش افزوده سال 1383

جمع ارزش افزوده دارایی

استهلاک سال 83

مانده در 29/12/83

1

ساختمان

679560915

___

679560915

47569264

631991651

2

زمین

18852500

___

18852500

___

18852500

3

تاسیسات

211325469

___

211325469

25359056

185966413

4

اثاثه

83732050

4550000

88282050

11035256

77246794

5

حق الامتیاز تلفن و برق

18450000

___

18450000

___

18450000

6

ماشین آلات تولیدی

1114148789

317461000

1431609789

143160979

1288448810

جمع کل (ریال)

2126069723

322011000

2448080723

227124555

2220956168



خرید و دانلود دانلود طرح های طرح ظروف یکبار مصرف  14 ص