انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

بررسی نقش سبک اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دخترمقطع دبیرستان

بررسی نقش سبک اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دخترمقطع دبیرستان

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد کرمانشاه

دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه مشاوره

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مشاوره (M.A)

گرایش مشاوره و راهنمایی

عنوان:

بررسی نقش سبک اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دخترمقطع دبیرستان

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

کلیات پژوهش

1- 1- مقدمه. 3

1- 2- بیان مسأله. 5

1- 3- اهمیت و ضرورت پژوهش... 8

1- 4- اهداف پژوهش... 9

1- 4- 1- هدف اصلی.. 9

1- 4- 2- اهداف فرعی.. 9

1- 5- فرضیات پژوهش... 9

1- 6- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات... 10

1- 6- 1- تعاریف مفهومی.. 10

1- 6- 2- تعاریف عملیاتی.. 11

فصل دوم :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2- 1- مقدمه. 13

2- 2- مبانی نظری.. 13

2- 2- 1- اضطراب امتحان. 13

2- 2- 1- 1- تعریف و مفهوم اضطراب امتحان. 13

2- 2- 1- 2- شیوع اضطراب امتحان. 16

2- 2- 1- 3- مدل‌های اضطراب امتحان. 21

2- 2- 1- 3- 1- مدل شناختی- توجهی.. 21

2-2 - 1- 3- 2- مدل نقص دوگانه. 24

2- 2- 1- 3- 3- مدل شناختی- رفتاری.. 24

2- 2- 1- 3- 4- مدل پردازش اطلاعات... 25

2- 2- 1- 4- عوامل مؤثر بر اضطراب امتحان. 26

2- 2- 1- 4-1- عوامل فردی و شخصیتی مؤثر بر اضطراب امتحان. 27

2- 2- 1- 4- 2- عوامل آموزشگاهی مؤثر بر اضطراب امتحان. 31

2- 2- 1- 4- 3- عوامل فرهنگی مؤثر بر اضطراب امتحان. 37

2- 2- 2- سبک های اسناد. 41

2- 2- 2- 1- نظریه های اسناد. 41

2- 2- 2- 1-1- نظریه اسنادی هایدر. 42

2- 2- 2- 1- 2- تئوری استنباط متناظر جونز و دیویس... 43

2- 2- 2- 1- 3- نظریه تغییر همگام هارولد کلی.. 45

2- 2- 2- 1- 4- نظریه ترکیبی اسناد شیور. 45

2- 2- 2- 1-5- مدل سه بعدی واینر. 46

2- 2- 2- 1- 6- مدل دو مرحلهای گیلبرت... 46

2- 2- 3- سبک های شناختی.. 46

2- 2- 3- 1- تفاوت سبک های یادگیری با سبک های شناختی.. 47

2- 2- 3- 2- ویژگی های اساسی سبک های شناختی.. 48

2- 2- 3- 3- انواع سبکهای شناختی.. 50

2- 2- 3- 3- 1- سبکهای شناختی عاطفی.. 50

2- 2- 3- 3- 2- سبکهای شناختی فیزیولوژیکی.. 50

2- 2- 3- 3- 3- سبکهای یادگیری شناختی.. 50

2- 2- 3- 4- سبک های شناختی کلب... 51

2- 2- 4- مفهوم ناکامی.. 58

2- 2- 4- 1- ناکامی های تکوینی (فراینی) و ضمنی (اپیزودی) 60

2- 2- 4-2- تحمل ناکامی.. 60

2- 2- 4- 3- متغیرهای مؤثر بر تحمل ناکامی.. 61

2- 3- پیشینه پژوهشی.. 63

2- 3- 1- پژوهش های داخلی.. 63

2- 3- 2- پژوهش های خارجی.. 64

2- 4- جمع بندی.. 66

فصل سوم

روش شناسی پژوهش

3- 1- مقدمه. 68

3- 2- روش پژوهش... 68

3- 3- جامعه آماری.. 68

3- 4- ابزار پژوهش... 68

3- 4- 1- پرسشنامه اضطراب امتحان (TAI) 68

3- 4- 2- پرسش‌نامه سبک اسنادی سلیگمن و همکاران (1979) 69

3- 4- 3- پرسش‌نامه سبک شناختی کلب (1991) 70

3- 4- 4- پرسشنامه تحمل ناکامی (هارینگتون، 2005) 71

3- 5- روشهای اجرای پژوهش... 71

3- 6- روش تجزیه و تحلیل دادهها 72

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل یافته ها

4- 1- مقدمه. 74

4- 2- آماره های توصیفی.. 75

4- 3- تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش... 77

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

5- 1- مقدمه. 87

5- 2- بحث و نتیجه گیری.. 87

5- 3- محدودیت های پژوهش... 91

5- 4- پیشنهادهای پژوهشی.. 91

5- 4- پیشنهادهای کاربردی.. 91

منابع. 92

منابع لاتین.. 97

ضمائم. 100

پرسشنامه اضطراب امتحان. 101

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (LSI) 103

پرسشنامه سبک اسنادی سلیگمن و همکاران. 107

پرسشنامه تحمل ناکامی (هارینگتون، 2005) 119

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1- سبک های یادگیری کلب و فرای (1975، به نقل از سیف، 1379)............................. 57

 

جدول 4- 1- آماره های توصیفی متغیر اضطراب امتحان در گروه نمونه........................................... 75

 

جدول 4- 2- آماره های توصیفی متغیر سبک های اسنادی در گروه نمونه........................................ 75

 

جدول 4- 3- آماره های توصیفی متغیر سبک های شناختی در گروه نمونه....................................... 75

 

جدول 4- 4- آماره های توصیفی متغیر تحمل ناکامی در گروه نمونه. 76

 

جدول 4- 5- نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنف (نرمال بودن توزیع داده ها).................................. 77

 

جدول 4- 6- ضرایب همبستگی اضطراب امتحان و سبک های اسنادی.. 78

 

جدول 4- 7- نتایج خلاصه مدل تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های اسنادی 78

 

جدول 4- 8- نتایج آزمون تحلیل واریانس یک راهه تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های اسنادی.................................................................................................................................................. 79

 

جدول 4- 9- نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های اسنادی.............. 79

 

جدول 4- 11- نتایج خلاصه مدل تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های شناختی         80

 

جدول 4- 12- نتایج آزمون تحلیل واریانس یک راهه تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های شناختی.................................................................................................................................................. 81

 

جدول 4- 13- نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های شناختی.......... 81

 

جدول 4- 14- ضرایب همبستگی اضطراب امتحان و تحمل ناکامی................................................. 82

 

جدول 4- 17- نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس تحمل ناکامی................... 83

 

جدول 4- 18- نتایج خلاصه مدل تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی......................................................................................................................................... 84

 

جدول 4- 19- نتایج آزمون تحلیل واریانس یک راهه تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی............................................................................................................. 84

 

جدول 4- 20- نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون اضطراب امتحان بر اساس سبک های اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی  85

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل 2-1- سبک های یادگیری (شناختی) کلب............................................................................. 52

 

 



خرید و دانلود بررسی نقش سبک اسنادی و شناختی و تحمل ناکامی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دخترمقطع دبیرستان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.