دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرمانشاه
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشتهعلوم تربیتی تکنولوژی آموزشی (M.Sc)
عنوان:
بررسی رابطه آگاهی از راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای هوشی با انگیزش پیشرفت دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه در سال 94-
فهرست مطالب
فصل یکم. 1
1- 1- مقدمه. 2
1- 2- بیان مسأله اساسی پژوهش... 3
1- 3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش... 6
1- 5- اهداف مشخص پژوهش... 8
1- 5- 1- هدف اصلی.. 8
1- 5- 2- اهداف فرعی.. 8
1- 6- سؤالات پژوهش... 9
1- 7- فرضیههای پژوهش... 9
1- 8- تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی.. 10
1-8- 1- تعاریف مفهومی.. 10
1- 8- 1- 1- یادگیری خودتنظیمی.. 10
1- 8- 1- 2- باورهای هوشی.. 10
1- 8- 2- تعاریف عملیاتی.. 10
1- 8- 2- 1- یادگیری خودتنظیمی.. 10
1- 8- 2- 2- باور های هوشی.. 11
1- 8- 2- 3- پیشرفت تحصیلی.. 11
فصل دوم. 12
2- 1- پیش درآمد. 13
2- 2- مبانی نظری پژوهش... 13
2- 2- 1- نظریه های یادگیری.. 13
2- 2- 1- 1- نظریههای رفتاری.. 13
2- 2- 1- 1- 1- نظریه شرطیسازی کلاسیک... 14
2- 2- 1- 1- 2- نظریه کوشش و خطا 15
2- 2- 1- 2- نظریههای شناختی.. 17
2- 2- 1- 2- 1- نظریه یادگیری گشتالت... 17
2- 2- 1- 2- 2- نظریه یادگیری معنیدار کلامی.. 18
2- 2- 1- 2- 3- نظریه اجتماعی – شناختی.. 19
2- 2- 1- 2- 4- اصل یادگیری خودتنظیمی.. 20
2- 2- 1- 2- 5- راهبردهای یادگیری خودتنظیم. 22
2- 2- 1- 2- 5- 1- راهبردهای شناختی.. 22
2- 2- 1- 2- 5- 2- راهبردهای فراشناختی.. 22
2- 2- 1- 2- 6- رابطه ی یادگیری خودتنظیم و پیشرفت یادگیری.. 23
2- 2- 2- باورهای هوشی.. 23
2- 2- 2- 1- تعریف باور در رویکرد شناختی- اجتماعی.. 23
2- 2- 2- 1- 1- نظریه ذاتی.. 24
2- 2- 2- 1- 2- نظریه افزایشی.. 24
2- 2- 2- 1- 3- پیامدها 24
2- 2- 2- 2- قدرت پیش بینی باورهای خودکارآمدی.. 25
2- 2- 2- 3- گرایش های فکری.. 25
2- 2- 2- 4- تعاریف گرایش های فکری.. 25
2- 2- 2- 5- تعاریف دیگر وابسته های گرایش های فکری.. 25
2- 2- 2- 6- نیاز به شناخت... 26
2- 2- 2- 7- نیاز به خاتمه. 26
2- 2- 3- انگیزه پیشرفت... 26
2- 2- 3- 2- منشأ انگیزه پیشرفت... 30
2- 2- 3- 4- تأثیرات اجتماعی شدن. 30
2- 2- 3- 5- تأثیرات شناختی.. 30
2- 2- 3- 6- تأثیرات رشدی.. 31
2- 2- 3- 7- الگوی اتکینسون. 32
2- 2- 3- 8- نظریه مک کللند. 33
2- 2- 3- 9- انگیزه پیشرفت و ویژگیهای افراد با انگیزه پیشرفت بالا. 34
2- 2- 3- 10- آموزش انگیزه پیشرفت... 38
2- 3- پیشینه پژوهش... 40
2- 3- 1- پژوهش های انجام شده در داخل کشور. 40
2- 3- 2- پژوهش های انجام شده در خارج کشور. 41
فصل سوم. 43
3- 1- مقدمه. 44
3- 2- روش شناسی پژوهش... 44
3- 3- متغیرهای مورد بررسی.. 44
3- 4- ابزارهای پژوهش... 45
3- 4- 1- پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی(MSLQ) 45
3- 4- 2- روایی و پایایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی.. 46
3- 4- 3- پرسشنامه باورهای هوشی.. 46
3- 4- 4- انگیزش پیشرفت... 47
3- 5- جامعۀ مورد مطالعه. 47
3- 6- نمونۀ مورد مطالعه. 47
3- 7- روش نمونه گیری.. 48
3- 8- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 48
منابع فارسی.. 49
منابع لاتین.. 53
93