انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی

65 صفحه

همراه با منابع

به­ کارگیری نوآوری­ های فناوری در زمینه­ های تجاری تأثیرات شگرفی داشته است . به­ کارگیری نوآوری­ های فناوری نوعی تغییر است که بر فراگردها و اجزای نظام تجاری تأثیرگذار بوده و جهت این تاثیرات نیز معمولا مثبت است. یکی از نوآوری­ های مذکور به­ کارگیری ابزارهای الکترونیکی و به ویژه اینترنت در نظام تجاری است. این نوآوری و تغییر که تجارت الکترونیکی نام دارد، مزایای متعددی برای سازمان ­ها به همراه دارد، به همین دلیل بسیاری از شرکت­ ها نسبت به استفاده از آن تمایل دارند (حاج کریمی و عزیزی،1387(.  

به ­کارگیری تجارت الکترونیکی اکنون یک گزینه اختیاری نیست، بلکه نوعی اجبار است و شرکت­ ها ناگزیر از به­ کارگیری آن هستند. اگر­چه بیشتر مبادله­ های تجاری هنوز از طریق مجاری مرسوم انجام می گیرد، شمار مصرف­ کنندگان و موسسه ­های بازرگانی که در حال استفاده از اینترنت برای تجارت الکترونیکی هستند، رو به افزایش است. برای شناسایی عوامل موثر بر به ­کارگیری تجارت الکترونیکی ابتدا باید مفهوم تجارت الکترونیکی را شناخت (seyal et.al,2004).

منظور از تجارت الکترونیکی، استفاده از اینترنت و وب برای انجام تجارت است. به ­عبارت کلی­ تر، تجارت الکترونیکی یعنی اینکه تبادلات تجاری را به­ صورت دیجیتالی بین سازمان­ ها و افراد انجام دهیم. یعنی انجام تبادلات از طریق اینترنت و وب. تجارت الکترونیکی فرایند خرید و فروش کالاها به­ صورت الکترونیکی می ­باشد و از تراکنش­ های کسب و ­کار رایانه ­ای، اینترنت و دیگر فن ­آوری های شبکه ­ای دیجیتالی استفاده می­ کند. تجارت الکترونیکی شامل بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، تحویل و پرداخت می­ شود (Laudon,2010). تجارت الکترونیکی، خرید و فروش از طریق اینترنت است (Chaffy,2002).



خرید و دانلود مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.