انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

تحقیق در مورد روش درمان و تغذیه در قرآن (word)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

روش درمان و تغذیه در قرآن

استاد : سرکار خانم سیده عالیه علوی

دانشجو : مارال علی نیا

بهار 1386

به نام خدا

نروید بر زمین هرگز گیاهی که ننوشت بر برگش دوایی

نظامی

ربنا الذی اعطی کل شی خلقه ثم یقوی

رب (پرورش دهنده) ما خدایی است که لازمه خلقت هر چیزی را به آن عنایت و به استفاده از آن راهنمایی اش فرموده است. (طه /50)

برنامه عملی اسلام مشتمل بر دستورهای بهداشتی و طب پیشگیری و درمان طبیعی است که از سرچشمه وحی از طریق طب القران طب النبی و طب الائمه گرفته شده و از جمله روش های درمانی آن عبارت است از : امساک ، پرهیز، آب درمانی و حمام ، ماساژ درمانی ، روان درمانی ، دعا درمانی ، تلقین درمانی ، غذا درمانی ، گیاه درمانی و راه درمانی.

همچنان که روش های درمانی اصلی در طب طبیعی سایر ملل عبارتنداز طب سوزنی یا دستکاری در ستون مهره ها، گیاه درمانی، همیوپاتی ، خواب درمانی ، ماساژ درمانی ، ناتروتراپی (داروهای طبیعی) آنتروبازوتی یا یک نظام دینی فلسفی که معتقد است شعور انسان می تواند با عالم روحانی ارتباط برقرار کنند «آیورودایی» یا طب سنتی هندوها. این روش های درمانی تا به امروز در کنار طب رسمی تداوم یافته و بعضی از محققان طب تکمیلی را پیشتر از نام هایی چون طب جانشین و طب غیر رسمی و طب طبیعی برای این روش های درمانی پذیرفته اند.

با بالا رفتن هزینه پزشکی رسمی و ناتوانی آن از درمان بسیاری از دردها از دهه 1960 گرایش به طب سنتی نزولی یافت. بررسی های به عمل آمده در سال 1980 در هلند نشان داد که 40 درصد از بیمارانی که نزد متخصصان طب تکمیلی رفته بودند قبلا به علت همان بیماری تحت درمان ناکافی و ناموفق پزشکان قرار داشتند.

استیفن فولدر پیش بینی می کند که می توان انتظار داشت بیماران اتاق های انتظار متخصصان طب تکمیلی سر خوردگان مداوای طب رسمی باشند. پس این زمینه وجود دارد که میان نظام های طب تکمیلی و طب رسمی همکاری ایجاد شود.

بررسی های انجام شده در هلند و استرالیا و دیگر کشورها حاکی از آن است از 80 درصد بیماران به آشنایان خود طب تکمیلی را توصیه کرده اند و آنهایی که از طب تکمیلی راضی نبودند اگرچه معالجه نشده اند اما صدمه ای هم ندیده اند. لیکن آنهایی که از پزشکان رسمی خود راضی نبوده اند نه درمان شده اند و نه لزوما بی صدمه مانده اند. افزون بر اینکه از پزشکان رسمی خردمندانه طب سنتی می تواند مانع هدر رفتن بسیاری از منافع مالی نهادهای درمانی شود. پیش از آنکه مداخله خطرناک و به لحاظ درمانی پر هزینه ای نیاز باشد می توان با استفاده از روش پیش گیری مانع بروز بیماری شد.

این طبیبان گاهگاهی درد را درمان کنند بیشتر تسکین درد و رنج جسم و جان کنند

امام صادق (ع) فرموده اند :طبیب در گذشته «معالج» نامیده می شد حضرت موسی بن عمران از خداوند پرسید : پروردگارا درد از کیست؟ خداوند فرمود از سوی من.

پرسید : پس مردم به وسیله پزشک معالج چه می کنند ؟ فرمود : به وسیله معالج نفس خود را آرامش می دهند از این رو پزشک معالج طبیب نامیده شد.

و اذ امرضت فهو یشفین . (شعرا 80)

و هرگاه بیمار شوم او (خدا) مرا شفا می بخشد.

دکتر هاری بنژامین درباره اصول سیاسی درمان طبیعی می نویسد درمان طبیعی بر مبنای نظریه ای است که عقیده دارد بیماری در نتیجه تلاش بدن در رفع موانعی که در راه انجام وظیفه دستگاه هایش پیدا شده است بوجود می آید این موانع در وهله اول از عواملی که در داخل بدن افراد دست اندرکارند نه در خارج سرچشمه می گیرد بنابراین بجای اینکه بیماری را دشمن بدن بدانیم و



خرید و دانلود تحقیق در مورد روش درمان و تغذیه در قرآن (word)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.