لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 21
بسمه تعالی
دانشگاه تهران
دانشکده فنی
گروه مهندسی برق و کامپیوتر
موضوع گزارش
ابزارهای موجود در بازار مهاجرت
(Migration Tools)
استاد راهنما
دکتر مسعود رهگذر
توسط
محمدرضا عباسی فرد
810182081
بهار 1384
فهرست مطالب
1- ارزیابی اقتصادی و بازار ابزارهای مهاجرت 4
2- بازگشت سرمایه ROI: 8
3- ابزار ACUCOBOL-GT از شرکت ACUCORP 8
3-1- سازگاری Source Code 8
3-2- قابلیت انتقال اشیاء 9
3-3- سیستم فایلهای شاخص دار 9
3-4- انعطاف پذیری منابع داده 9
3-5- تکنولوژی گرافیکی 10
3-6- ActiveX و OLE 10
3-7- تکنولوژی Thin Client 10
3-8- گسترش اینترنت 10
3-9- توانایی سرویس گیرنده- سرویس دهنده 10
3-10- قالب های پشتیبانی شده 11
4- ابزار AMXW از شرکت SPEED WARE 12
4-1- حل مشکلات مهاجرت 12
4-2- کاهش هزینه و زمان 12
4-3- مهاجرت جریان خطوط Cobol 12
4-4- عملکرد برنامه های کاربردی پیوسته و پیوستگی تجاری 13
4-5- ساده سازی مهاجرت پایگاه داده و فایل 13
4-6- مزایا و خصوصیات کلیدی 13
4-7- محیط های پشتیبانی شده 14
5- ابزار EDWIN/3K از شرکت ORDINA Denkart 15
5-1- مهاجرت (به روزآوری) محیطهای VPlus 15
5-2- ایجاد یک نسخه تکراری 16
5-3ترسیم نمای استفاده شده با GUI 16
5-4- Platform و Client مستقل 16
6- ابزار MPUX از شرکت ORDINA Denkart 17
6-1- واسط دستورات 18
7- ابزار ViaNova از شرکت ORDINA Denkart 19
7-1- ترکیب دو نسخه برای نتیجه بهتر 19
7-1-1 نسخه استاندارد 19
7-1-2 نسخه Flex 20
8- ابزار تغییر واسط کاربر VPlus از شرکت Screen Jet 21
1- ارزیابی اقتصادی و بازار ابزارهای مهاجرت
امروزه سیستمهای قدیمی که فعالیتهای اصلی سازمان را انجام میدهند یکی از بزرگترین مشکلات سازمانها هستند که به دلیل قدمت طراحی و پیادهسازی امکان تعامل با اجزای دیگر سازمان را ندارند و در بسیاری از موارد که سازمان نیازمندیهای جدیدی پیدا میکند قابلیت انعطاف برای برآورده ساختن نیازهای سازمان را ندارد و حتی در صورت امکان نیز از آنجایی که هزینه انجام تغییرات با گذشت زمان رشد تصاعدی خواهد داشت ( شکل (1)، انجام تغییرات دارای توجیه اقتصادی نیست . با توجه به عدم توانایی سیستمهای قدیمی در برآوردهسازی نیازهای جدید سازمان، سازمانها به دنبال راهکارهایی جهت حل کردن این مشکل میباشند.
شکل (1) – نمودار هزینه اعمال تغییرات در سیستم های قدیمی
این در حالی است که نگهداری از این برنامههای قدیمی و زیرساختهای سختافزاری آنها نیز برای سازمانها فوقالعاده گران تمام میشود تا آنجا که در نهایت استفاده از آن مطابق شکل (2) هیچگونه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
شکل (2) – نمودار بازگشت سرمایه
دو راه حل کلی برای سازمانها وجود دارد که در گزینه اول سازمان از سیستم قدیمی و تمامی مزایایش چشم میپوشد و سیستم جدیدی را جایگزین آن میکند. در گزینه دوم سازمان تمایلی به دور انداختن سیستم قدیمی ندارد بلکه روشی را بکار میگیرد تا بتوان به سیستم قدیمی پویایی و انعطاف بیشتری بخشید. با توجه به اینکه سیستمهای قدیمی شیرازه و ستون فقرات فعالیت یک سازمان میباشند در بسیاری از موارد سازمانها هیچ تمایلی به کنار گذاشتن کامل آن و یا جایگزینی آن با یک سیستم نوپا ندارند که هنوز در محیط کاری جدی سازمان قرار نگرفته است. بنابراین پیشبینی میشود که گزینه دوم در بازار مدرنسازی برنامههای سازمانی بیشتر مورد توجه سازمانها قرار بگیرد بهگونهای که این امر از لحاظ اقتصادی استفاده از روشهای مهاجرت را مقرون به صرفه میکند.
جهت تسهیل مشکلات سیستمهای قدیمی (گزینه دوم) روشهای متنوعی ارائه شده است. برخی روشها نگرشی سطحی دارند همانند تغییر واسط کاربر برنامههای قدیمی که در شکلهای (3) و (4) نشان داده شده است. بنا به این نگرش سطحی تغییرات عمدهای در سیستمهای قدیمی ایجاد نمیشود. این روشها اغلب جهت استخراج دادهها و تعاملات برنامههای قدیمی با کاربر و نمایش این دادهها و تعاملات بهصورت کاربرپسندانهتری بهکار گرفته میشوند. راهکارهایی در این زمینه که درحال حاضر در بازار وجود دارد یک لایه بین برنامههای قدیمی و کاربر بهوجود میآورند که در این لایه معمولا" از پروتکلهای وب و خصوصا" XML جهت تعامل و تبادل بهتر اطلاعات بین برنامههای قدیمی و کاربر استفاده میشود. هرچند این لایه (لایه سرویس وب) سبب افزایش میزان پیچیدگی و سربار سیستم و مدیریت پروسهها میشود ولی امکان دسترسی راحتتر و بیشتر به سیستمهای قدیمی را فراهم میآورد بدون اینکه مشکلی برای این سیستمها به وجود آید _سیستمهایی که فعالیت سازمانها به آنها وابسته است_. با توجه به اینکه به کارگیری پروتکلهای وب جهت پیادهسازی لایه واسط هزینه سنگینی به سازمان تحمیل نمیکند و از طرف دیگر به کارگیری این پروتکلها تهدید خاصی برای سیستم قدیمی نیز به وجود نمیآورد؛ درحال حاضر بازار این روشها از رونقی نسبی برخوردار است. هرچند نباید این نکته را از خاطر برد که این روشها راهکارهایی کوتاهمدت و موقت هستند و هرگز توانایی رفع مشکلات سازمان را در درازمدت ندارند.