لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .PPT ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
قسمتی از متن .PPT :
تعداد اسلاید : 28 اسلاید
European Foundation for Quality Management EFQM تهیه و تنظیم: محمد عبدالهی
احسان کندی ایزویی دیگر؟! طراحی 1989 1991 1995
1996 توسعه 1999 تغییرات 2003 ویرایش جدید به عنوان مدل
EFQM
ارایه گردید تاریخچه مدل EFQM نیاز به مدلی برای تعالی سازمان هر سازمانی صرف نظر از نوع فعالیت . اندازه. ساختار و یا میزان کامیابی در تامین اهداف سازمانی خود نیاز به مدلی دارد که بر اساس آن میزان موفقیت خود را در نیل به آرمانها و راهبرد های کسب و کار خویش مورد سنجش و اندازه گیری قرار بدهد
مدل های تعالی سازمانی ابزاری جهت کمک به سازمانها برای سنجش میزان قرار داشتن در مسیر تعالی سازمانی و رشد متوازن هستند این مدلها به سازمانها کمک می کنند تا با مقایسه وضع موجود و مطلوب خود . تفاوت ها را شناسایی و سپس بر اساس این تفاوت ها و بررسی علل وقوع آنها راه حل های بهینه سازی وضع موجود را شناسایی کرده و آنها را اجرانماییند لازم است سازمان ها ماقبل از اقدام به اجرای مدل های تعالی سازمانی . موجود بودن زیر ساخت های ضروری برای انجام این مهم به خصوص زیر ساخت های فکری. رفتاری و انسانی نسبت به اصول ک یفیت را بررسی و از موجود بودن آن نها در سازمان خود اطمینان حاصل نمایند .از این رو اجرای مدلهای تعالی سازمانهای ایرانی منوط به اجرای دو مرحله اصلی زیر است
بررسی وجود زیر ساختهای لازم برای تعالی سازمانی و تعیین درجه بلوغ سازمانی
عارضه یابی بر اساس یکی از مدلهای تعالی سازمانی و تعیین میزان فاصله از آن
یکی از معضلات ما در ساز مانهای ایرانی . موضوع سبک رهبری این سازمانها است بی شک در صورتی که ما ایرانیان انرژی و وقت لازم را برای ترمیم این قسمت از نقاط ضعف خود صرف کنیم می توانیم به تعالی کسب و کار خود امیدوار بلشیم اصول پایه کیفیت
تمرکز بر مشتری و مشارکت و همکاری با مشتری
بازدید مرتب کارکنان با مشتری
درک و شناخت کامل مشتریان
لحاظ کردن نیاز های مشتریان در فعالیت های جاری سازمان
فعالیت بیش از انتظار مشتری
ارضاءمشتری بعنوان اولویت شماره یک
جمع آوری اطلاعات مرتبط به تغییرات حاصله در نیازهای مشتری بطور سیستماتیک وهدایت و بهبود سازمان در مسیر آن
جلوگیری از بروز شکایات مشتری و تلاش برای مراجعه به مشتری برای کسب نظرات وی مشارکت کلیه کارکنان
مشارکت داوطلبانه کلیه کارکنان
وجود تیمهای که بر اساس ارتباطات باز.اعتماد و علاقه نسبت به یکدیگرهمکاری و معاضدت دارند
مهارتهای افراد بر اساس آموزش های مستمر و دایمی توسعه می یابد
تصمیم گیری لر اساس حقایق و واقعیات انجام می شود
امکان تحلیل شرایط موجود برای همه وجود دارد
سرمایه گذاری سازمان روی دانش
تقویت کارکنان
وجود نگرش کارآفرینی و توسعه مهارتهای رهبری در کلیه سطوح سازمانی
نگرش فرایند مداری
رضایت مشتریان داخلی مورد نظر است
فرایندها مهمتر از نتایج هستند
اثر بخشی فرایندها اندازه گیری می شوند
نتایج مورد نر اندازه گیری شده اند
فرایند ها در قالب برنامه ها وروشهای کاری استاندارد مستند شده اند
فرهنگ تعالی خواهی به تامین کنندگان نیز توسعه داده شده است
کاهش مستمر تغییر پذیری فرایند مورد نظر است