لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 80
معادلات و جداسازی درجهای
مقدمه
همان طور که در بخش 6 بحث شد، طراحان باید احتیاجات افراد پیادهرو، دوچرخهسواران و موتورسواران به منظور ایجاد برنامه طی کردن راحت و مطمئن از طریق تقاطعها را مطالعه کنند. در نمونههای ویژه، سطوح فعالیتی به اندازه کافی بالا میباشند. به طوری که یک تقاطع قادر به ایجاد تخصیص فضایی مطمئن و کیفیت خدمات مطلوب برای همه استفادهکنندگان میباشد. این معمولاً در محیطهای با سرعت بالا و حجم ترافیک و رفت و آمد بالا اتفاق میافتد که نیازمند مسیرهای متعددی بر ارائه کردن مطالبات ترافیکی میباشند. این شرایط مناسب بودن را برای پیادهروها کاهش میدهد، تأثیرات بزرگراهی را روی محیط اطراف افزایش میدهد و منجر به پیچیدگی برای همه استفاده کنندگان میشود. این همچنین زمانی اتفاق میافتد که وسایل ریلی بزرگراههای با حجم بالا را قطع میکند و آزادراهها به وسیله جادههای دیگر قطع میشوند. در این مثالها، ساخت پلهای هوایی و ساختهای زیرگذری برای هدف جداسازی وسیلههای تقاطعی باید مطالعه شود. بیشترین امنیت و گنجایش زمانی به دست میآید که بزرگراههای متقاطع به طور جداگانه درجهبندی میشوند. با وجود این جداسازی درجه ممکن است به خوبی در متن موجود تناسببندی نشده باشد و ممکن است مکانهای چند شکلی را پیچیده کند. این بخش بر تغییرات مابینی برای ایجاد اتصال بین این وسایل تمرکز دارد. جداسازیهای درجهای بدون اتصال پاگردها در بخش 19 بحش میشود. این فصل شامل بخشهای زیر میباشد:
1. بخش 1-7. ملاحظات برنامهریزی و مجوزی
بخش 2-7. انواع مبادلات
بخش 3-7. ملاحظات طرح کلی
بخش 4-7. اصول خطی ترافیکی
بخش 5-7. تقاطعهای سرازیری و آزادراهی
بخش 6-7 طراحی پاگرد یا سراشیب
بخش 7-7. تقاطعهای جادهای کوچکتر/سراشیب
ملاحظات برنامهریزی و سندی
جداسازی درجهای و مبادلات زمانی اتفاق میافتد که دو بزرگراه در سطحهای مختلف همدیگر را قطع کنند. جداسازی طبقهای تقاطع دو بزرگراه، یک بزرگراه و راهآهن یا یک بزرگراه و یک وسیله دوچرخه در سطوح مختلف میباشد. این تقاطعهای خطرناک را قطع و حذف میکند و صلاحیت عملی را به عنوان یک گذرگاه فرعی برای مشغول کردن حیطههای شهری افزایش میدهد. نسبتاً، رفت و آمد، پیادهروها و دوچرخهسواران در هر بزرگراه متقاطع به طور کامل غیروابسته از یکدیگر باقی میمانند. مبادلات و ردو بدلهای دسترسی بزرگراههای جدا شده درجهای را به وسیله تشکیل شبکهای از پاگردها و سراشیبیها ایجاد میکند. بزرگراههایی که شامل مبادلات میباشند اغلب آزادراهها و شاهراهها میباشند که عموماً به عنوان «بزرگراه» در طول این بخش اشاره می شوند.
بخشهای زیر ملاحظات برنامهریزی و سندی را برای مبادلات توضیح میدهد.
1-2-7. مستندات
در خیلی از موارد، تصمیم برای ایجاد یک مبادله جدا شده درجه باید بر اساس ملاحظات دقیق شماری از فاکتورها ساخته شود. این عوامل و فاکتورها به عنوان مستندات اشاره میشوند و شامل موارد زیر میشوند.
1. طرحبندی طرح
به محض اینکه توسعه یک راه به عنوان یک آزادراه تصمیم گرفته شد، باید تعیین شود که آیا هر بزرگراه متقاطع تمام خواهد شد، دوباره جادهبندی خواهد شد یا با جداسازی درجهبندی و مبادلات ایجاد خواهد شد.
2. امنیت
مزیتهای کاهش تصادف یک مبادله ممکن است انتخابش را در یک خطر ویژه در تقاطع درجهای مستندسازی کند.
3. تراکم
یک مبادله ممکن است جایی که سطح خدمات یک تقاطع درجهای غیر قابل قبول برای گروههای مصرف کننده بیشتر میباشد، مستندسازی شود و تقاطع نمیتواند با ایجاد یک سطح قابل قبولی از خدمات همه مصرفکنندگان تعریف شود.
4. نقشهبرداری (توپوگرافی)
مکان
در مکانهای ویژه، یک مبادله جداسازی درجهبندی شده، ممکن است بیشتر از یک تقاطع درجهبندی عملی باشد و این به خاطر وضعیتهای نقشهبرداری محلی میباشد.
5. وسایل دوچرخه و پیادهرو
جداسازی درجهبندی اتصال پیشرفتهای برای دوچرخه و ترافیک پیادهرو ایجاد میکند. برای مثال، در سطوح شهری، جداسازی درجهای ممکن است یک پارک شهر یا مراکز فعالیتی تمرکز یافته در هر دو سمت شاهراه را متصل کند. در حیطههای روستایی، جداسازی درجهای ممکن است مسیر پیادهروها، دوچرخه سواران، کوهنوردان، اسب سواران و دیگر مصرفکنندگان جاده را اجازه دهد.
6. حجم ترافیک
مبادلات در خیابانهای متقاطع با حجم ترافیک سنگین مطلوب میباشند. حذف برخوردها به خاطر حجم تقاطع بالایی میباشد که حرکت ترافیک را بهبود می بخشد.
7. مزیتهای مصرفکننده جاده (یعنی امتیازات ایجاد شده برای مصرفکننده جاده)
زمانی که مبادلات طراحی میشود و مصرفکننده با کفایت عمل کند، زمان سفر و قیمتها را به طور عمده زمانی در تقاطعات درجهای مقایسه میشود، کاهش میدهد. بنابراین یک مبادله سندسازی میشود اگر یک تحلیل آشکار کند که امتیازات مصرفکننده جادهای از قیمتهای