انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

انواع فایل

دانلود فایل ، خرید جزوه، تحقیق،

کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

فرمت : WORD                                                      تعداد صفحه :47

 

فهرست مطالب عنوان                               صفحه

نمایندگی مجاز سایپا مبارکه                         2

نمودار سازمانی تشکیلات                           3

سیستم سوخت رسانی بنزینی                      8

علائم سوختگی واشر سر سیلندر                      9

علائم تاب برداشتن سر سیلندر                      9

دلایل کمپرس در قسمتهای موتور                  10

میل لنگ                               11

قطعات میل سوپاپ                          12

نقطه تایمینگ                             12

انواع سوپاپ                              13

علت فیلر گیری سوپاپ ها                       14

موتور دیزل                            16

دلایل دل زدن کلاچ                          19

صدای غیر عادی در گیربکس                      20

قطعات اصلی گاردان                        21

سیستم جرقه  الکتریکی                         21

کویل                                  22

دلکو                                  23

استارت                                25

دینام                                 26

آفتامات                               27

سیستم سوخت رسانی بنزینی                      27

علائم مخلوط شدن روغن و بنزین                  28

کاربراتور                                29

سیستم خنک کننده و روغن کاری                     30

سیستم روغنکاری                               33

سیستم ترمز فرمان و تعلیق                      34

تاریخچه سیستم ترمز ABS                       36

سیستم ABS  چیست ؟                     37

اصول کارکرد ABS                           39

سنسورهای سرعت چرخ                        42

 

 

 

نمایندگی مجاز سایپا مبارکه

نمایندگی مجاز سایپا مبارکه یکی از نمایندگی مجاز سایپا است که در شهر مبارکه بلوار نیکبخت واقع شده است این نمایندگی در سال 1379 بوسیله شخصی به نام اعظم پناه تاسیس شد و دارای 1050متر مربع مساحت و با سرمایه ای اولیه حدود 200 میلیون تومان (که البته هم اکنون برای تاسیس نمایندگی مجاز سایپا باید سرمایه ای حدود 300 میلیون تومان شخصص موسس داشته باشد )تاسس شد . این مرکز در بدو تاسیس با 10 نفر پرسنل شروع به کار کرده است و بنا به گفته موسس آن هدف از تاسیس این مرکز اولا ً خدمت به مردم و ثانیاً نبود نمایندگی مجاز سایپا در این شهر بوده است این مرکز در روز حدوداً 8 ساعت باز بوده (جز موارد استثنا) و در روزهای تعطیل رسمی هم این مرکز تعطیل می باشد .

نمودار سازمانی تشکیلات

این نمایندگی دارای بخشهای مختلفی است که در زیر به صورت اجمالی توضیحاتی درباره آنها می دهیم .

بخش اداری : در این بخش کارهای حسابداری مربوط به خرید و فروش خودرو و سند زدن برای ماشینها و گرفتن اجرت از مشتریان است در این بخش تمام بخشنامه هایی که از طرف سایپا ارسال می شود به صورت فکس و یا تلفنی یا نامه ای ابلاغ می شود گرفته و در اختیار مدیر عامل و مدیر نمایندگی قرار می گیرد و مسئول این بخش آقای اعظم پناه  است که کار سند زدن و گرفتن اجرت و گارانتی با ایشان می باشد و مسئول کارگاه تعمیرات آقای اصغر قلعه ای می باشد.

بخش فنی : مسئول این بخش که همان کارشناس فنی است آقای بهرام تقی پور است که مسئول این بخش باید حداقل دارای مدرک فوق دیپلم فنی خودرو و یا صنایع اتومبیل باشد در این بخش کارهای فنی خودرو عیب و ایرادهای خودرو را بر طرف می کنند و این بخش دارای یک سالن برای تعمیر ماشینها و یک اتاق برای پذیرش ماشین و یک اتاق هم به عنوان رختکن و استراحتگاه استفاده می شود سالن تعمیر دارای 3 چاله سرویس و سه جک بزرگ هیدرولیکی و چند جک کوچک برای بلند کردن ماشین و دستگاه بالانس و دستگاه تنظیم فرمان و دستگاه تنظیم موتور و سوخت ماشین است . از مشخصات بارز این نمایندگی وجود کلینیک اتومبیل که شامل انواع دستگاههای پیش رفته از جمله دیاگ و بالانس لاستیک ها می باشد . این واحد از چند بخش مکانیکی و برق خودرو آهنگری و اتاق رنگ می باشد به اضافه آچار ها ودیگرلوازم مورد نیاز تعمیر ماشین است . در اتاق پذیرش یک منشی وجود دارد که ماشینها را پذیرش و به استاد کار مربوطه تحویل می هد و برای ماشین یک کارت صادر می کند که در این کارت نوع خودرو مدل (شماره شهربانی ، نام و نام خانودگی صاحب ماشین ، شماره موتور ، مقدار کار کرد ماشین ، آدرس و تلفن ، شماره شاسی ، تاریخ تحویل از کارخانه و تاریخ پذیرش درج شده است) البته یادآور شوم که اگر مدت گارانتی آن تمام نشده باشد (برای پراید 20000 کیلومتر ) و زانتیاو سمند 2 تا 3 سال تمام کارهای که برای ماشین انجام می دهند مجانی است . و یک سالن استراحتگاه و رختکن هم وجود دارد شاگردان و استادکاران وسایل خود را آنجا گذاشته و لباسهایشان را عوض می کنند و هم افرادی که در این بخش کار می کنند باید استاد کاران حداقل باید تجربه و سابقه کافی داشته باشند و برای شاگردان حداقل داشتن دیپلم فنی الزامی است .

بخش خدماتی : که در این بخش ثبت نامها برای ماشین انجام می شود و دارای یک نمایشگاه کوچک از محصولات سایپا است و یک قسمت آن هم بخش فروش آن هم بخش فروش لوازم یدکی خودرو است و برای اینکه مشتری دیگر سرگردان نشود این بخش را تاسیس کرده اند و بخش فنی و این بخش در کنار هم هستند و اگر مشتری وسیله ای نیاز داشته باشد در هنگام تعمیر کارت نوشته شده برای ماشین برده و جنس را تحویل می گیرد و در آخر قیمت آن در تصویه حساب لحاظ می شود . در این بخش هم دو نفر کار می کنند و یک عدد کامپیوتر است که کالاهای فروخته شده را در داخل آن ثبت کرده و بعداً حسابرسی می کنند .



خرید و دانلود کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه


تحقیق درباره احادیث امامی علی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

قالَ أَمیرُالمُؤْمِنینَ عَلِىُّ بْنُ أَبیطالب(علیه السلام) :

- خیر پنهانى و کتمان گرفتارى

مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّةِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَى الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ.

از گنجهاى بهشت; نیکى کردن و پنهان نمودن کار[نیک] و صبر بر مصیبتها و نهان کردن گرفتاریها (یعنى عدم شکایت از آنها) است.

2- ویژگى هاى زاهد

أَلزّاهِدُ فِى الدُّنْیا مَنْ لَمْ یَغْلِبِ الْحَرامُ صَبْرَهُ، وَ لَمْ یَشْغَلِ الْحَلالُ شُکْرَهُ.

زاهد در دنیا کسى است که حرام بر صبرش غلبه نکند، و حلال از شکرش باز ندارد.

3- تعادل در جذب و طرد افراد

«أَحْبِبْ حَبیبَکَ هَوْنًا ما عَسى أَنْ یَعْصِیَکَ یَوْمًا ما. وَ أَبْغِضْ بَغیضَکَ هَوْنًا ما عَسى أَنْ یَکُونَ حَبیبَکَ یَوْمًا ما.»

با دوستت آرام بیا، بسا که روزى دشمنت شود، و با دشمنت آرام بیا، بسا که روزى دوستت شود.

4- بهاى هر کس

قیمَةُ کُلِّ امْرِء ما یُحْسِنُ.

ارزش هر کسى آن چیزى است که نیکو انجام دهد.

5- فقیه کامل

«اَلا أُخْبِرُکُمْ بِالْفَقیهِ حَقَّ الْفَقیهِ؟ مَنْ لَمْ یُرَخِّصِ النّاسَ فى مَعاصِى اللّهِ وَ لَمْ یُقَنِّطْهُمْ مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ وَ لَمْ یُؤْمِنْهُمْ مِنْ مَکْرِ اللّهِ وَ لَمْ یَدَعِ القُرآنَ رَغْبَةً عَنْهُ إِلى ما سِواهُ، وَ لا خَیْرَ فى عِبادَة لَیْسَ فیها تَفَقُّهٌ. وَ لاخَیْرَ فى عِلْم لَیْسَ فیهِ تَفَکُّرٌ. وَ لا خَیْرَ فى قِراءَة لَیْسَ فیها تَدَبُّرٌ.»

آیا شما را از فقیه کامل، خبر ندهم؟ آن که به مردم اجازه نـافرمانى خـدا را ندهـد، و آنهـا را از رحمت خدا نومید نسازد، و از مکر خدایشان آسوده نکند، و از قرآن رو به چیز دیگر نکنـد، و خیـرى در عبـادت بدون تفقّه نیست، و خیـرى در علم بدون تفکّر نیست، و خیرى در قرآن خواندن بدون تدبّر نیست.

6- خطرات آرزوى طولانى و هواى نفس

«إِنَّما أَخْشى عَلَیْکُمْ إِثْنَیْنِ: طُولَ الاَْمَلِ وَ اتِّباعَ الْهَوى، أَمّا طُولُ الاَْمَلِ فَیُنْسِى الاْخِرَةَ وَ أَمّا إِتِّباعُ الْهَوى فَإِنَّهُ یَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ.»

همانا بر شما از دو چیز مىترسم: درازى آرزو و پیروى هواى نفس. امّا درازى آرزو سبب فراموشى آخرت شود، و امّا پیروى از هواى نفس، آدمى را از حقّ باز دارد.

7-مرز دوستى

«لاَ تَتَّخِذَنَّ عَدُوَّ صَدیقِکَ صَدیقًا فَتَعْدى صَدیقَکَ.»

با دشمنِ دوستت دوست مشو که [با این کار] با دوستت دشمنى میکنى.

8-اقسام صبر

«أَلصَّبْرُ ثَلاثَةٌ: أَلصَّبْرُ عَلَى الْمُصیبَةِ، وَ الصَّبْرُ عَلَىالطّاعَةِ، وَ الصَّبْرُ عَلَى الْمَعْصِیَةِ.»

صبر بر سه گونه است: صبر بر مصیبت، و صبر بر اطاعت، و صبر بر [ترک] معصیت.

9- تنگدستى مقدَّر

مَنْ ضُیِّقَ عَلَیْهِ فى ذاتِ یَدِهِ، فَلَمْ یَظُنَّ أَنَّ ذلِکَ حُسْنُ نَظَر مِنَ اللّهِ لَهُ فَقَدْ ضَیَّعَ مَأْمُولاً.



خرید و دانلود تحقیق درباره احادیث امامی علی


بانکداری الکترونیک 26 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

بانکداری الکترونیک

بانکداری‌ الکترونیک‌ شامل‌ انواع‌ کانال‌های‌ ارتباطی‌ میان‌ بانک‌ و مشتری‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ می‌شود. برخی‌ از سرویس‌های‌ آن‌ شامل‌:

1-      بانکداری‌ مبتنی‌ بر وب‌ و اینترنتی

2-      ‌بانکداری‌ مبتنی‌ بر فناوری‌ تلفن‌های‌ همراه‌

3-      بانکداری‌ مبتنی‌ بر تلفنی‌

4-      بانکداری‌ کیوسکی‌

5-      بانکداری‌ به‌ کمک‌ فکس‌

6-      پیام‌ کوتاه‌

7-      بانکداری‌ مبتنی‌ بر دستگاه‌ خودپرداز

8-      بانکداری‌ مبتنی‌ بر دستگاه‌های‌

9-      بانکداری‌ مبتنی‌ بر کارت‌های‌ هوشمند و...می‌شود.

بانکداری‌ الکترونیک‌ با اشاعه‌ ابزارهای‌ دریافت‌ و پرداخت‌ الکترونیکی‌ باعث‌ کاهش‌ وابستگی‌ مبادلات‌ روزانه‌ به‌ پول‌ نقد و چک‌ و در نهایت‌ کاهش‌ هزینه‌های‌ مربوط‌ به‌ چاپ‌، نگهداری‌ اسکناس‌ می‌شود.

 

 

حجم‌ مبادلات‌ تجاری‌ از طریق‌ بسترهای‌ الکترونیکی‌

در چند دهه‌ اخیر با گسترش‌ ابزارهای‌ ارتباطی‌ و اطلاعاتی‌ حجم‌ تجارت‌ الکترونیک‌ در رقابت‌ با تجارت‌ به‌ شیوه‌ سنتی‌ از رشد و تحول‌ مناسبی‌ برخوردار بوده‌ است‌. در تحقیقی‌ که‌ موسسه‌ فارستر انجام‌ داده‌ پیش‌بینی‌ شده‌ که‌ در فاصله‌ سال‌های‌ 2002تا 2006 به‌ طور متوسط‌ هر سال‌ 5 در صد به‌ حجم‌ مبادلات‌ تجاری‌ از طریق‌ بسترهای‌ الکترونیکی‌ افزوده‌ می‌شود و مبلغ‌ آن‌ از 2293 دلار در سال‌ 2002 به‌ بیش‌ از 12837 میلیارد دلار در سال‌ 2006 خواهد رسید.

در این‌ مقاله‌ قصد داریم‌ وضعیت‌ توسعه‌ بانکداری‌ الکترونیک‌ در ایران‌ را مورد ارزیابی‌ قرار دهیم‌.

 

لزوم‌ ایجاد اتوماسیون‌ بانکی‌ در ایران‌

آغاز حرکت‌ و توجه‌ جدی‌ به‌ بحث‌ اتوماسیون‌ سیستم‌ بانکی‌ ایران‌ در اوایل‌ دهه‌ هفتاد و در زمان‌ مرحوم‌ دکتر نوربخش‌ شکل‌ گرفت‌. در آن‌ سال‌ها با توجه‌ به‌ اینکه‌ جنگ‌ تحمیلی‌ به‌ تازگی‌ تمام‌ شده‌ بود و مشکلات‌ و معضلات‌ اقتصادی‌ فراوانی‌ از پس‌ آن‌ گریبانگیر سیستم‌ اقتصادی‌ کشور به‌ ویژه‌ نظام‌ سنتی‌ بانکداری‌ شده‌ بود تصمیم‌ بر این‌ شد که‌ با اصلاح‌ ساختار سیستم‌ بانکی‌ کشور زمینه‌ شکوفایی‌ و بهینه‌سازی‌ اقتصاد کشور را فراهم‌ کنند. بانک‌ مرکزی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با هدف‌ بهبود سرویس‌دهی‌ بانک‌ها به‌ مشتریان‌ و استفاده‌ بهینه‌ از بودجه‌های‌ تخصیصی‌ داده‌ شده‌ به‌ پروژه‌های‌ انفورماتیک‌ بانک‌ها، تصمیم‌ به‌ اجرای‌ طرح‌ اتوماسیون‌ بانکی‌ گرفت‌. این‌ طرح‌ شامل‌ بهینه‌سازی‌ روش‌های‌ بانکداری‌، اتوماسیون‌ شعب‌، سرپرستی‌ها و تهیه‌ یک‌ سیستم‌ نمونه‌ نرم‌افزاری‌، سخت‌افزاری‌ و مخابراتی‌ برای‌ استفاده‌ بانک‌های‌ کشور بود.

در همین‌ راستا در سال‌ 1372 و به‌ دعوت‌ رئیس‌ کل‌ وقت‌ بانک‌ مرکزی‌، دکتر مصطفی‌ الهی‌ که‌ از کارشناسان‌ و اساتید برجسته‌ حوزه‌ فناوری‌ اطلاعات‌ ایران‌ به‌ شمار می‌رود عملیات‌ مطالعاتی‌ و اجرایی‌ توسعه‌ اتوماسیون‌ بانکی‌ در ایران‌ را آغاز کرد. بنا بر تصمیم‌ بانک‌ مرکزی‌، شرکت‌ ملی‌ انفورماتیک‌ و سپس‌ شرکت‌ خدمات‌ انفورماتیک‌ در قالب‌ دو شرکت‌ با توجیه‌ اقتصادی‌ ایجاد درآمد، تهیه‌ سیستم‌ها و تجهیزات‌، جذب‌ و استخدام‌ نیروهای‌ متخصا و استفاده‌ از توانمندی‌های‌ داخلی‌ ماموریت‌ کار را به‌ عهده‌ گرفتند. شرکت‌ ملی‌ انفورماتیک‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شرکت‌ مادر ) وق‌ضک‌قکئ عق‌غط‌ف‌کپ‌ ( شرکت‌های‌ بزرگی‌ همچون‌، خدمات‌ انفورماتیک‌، داده‌پردازی‌ ایران‌ کارت‌ اعتباری‌ ایران‌ و... نقش‌ مهمی‌ در شکل‌گیری‌ فرآیند اتوماسیون‌ بانکی‌ کشور به‌ عهده‌ گرفت‌.

مالکیت‌ شرکت‌ ملی‌ انفورماتیک‌ به‌ صورت‌ سهامی‌ و طبق‌ شرایط‌ زیر است‌:

5\47 درصد بانک‌ مرکزی‌، 75\21 درصد بانک‌ ملی‌، 21 درصد بانک‌ صادرات‌، 75\4 درصد بانک‌ صنعت‌ و معدن‌ و افراد حقیقی‌ 5 درصد.

 

اهداف‌ اتوماسیون‌ بانکی‌ در ایران‌

مهم‌ترین‌ هدف‌ انجام‌ اتوماسیون‌ عملیات‌ بانکی‌ کاهش‌ و در نهایت‌ حذف‌ الزام‌ و اجبار مردم‌ برای‌ مراجعه‌ به‌ شعبه‌ بانک‌ها برای‌ امور مختلف‌ بانکی‌ قلمداد شده‌ است‌. با توسعه‌ اتوماسیون‌ بانکی‌ یکی‌ دیگر از اهداف‌ مهم‌ یعنی‌ تبدیل‌ شدن‌ مشتری‌ به‌ مشتری‌ بانک‌ و نه‌ صرفا مشتری‌ شعبه‌ میسر گشت‌.

همچنین‌ حذف‌ رفت‌ و آمدهای‌ غیر ضروری‌ در شهر و تاؤیر به‌ سزای‌ آن‌ در کاهش‌ ترافیک‌ و همچنین‌ حذف‌ پول‌ نقد از مبادلات‌ تجاری‌ روزمره‌ می‌تواند از جمله‌ سایر اهدف‌ توسعه‌ بانکداری‌ الکترونیک‌ در ایران‌ به‌ شمار رود.

موارد دیگر شامل‌ افزایش‌ توان‌ اجرایی‌ سیستم‌ بانکی‌، تسریع‌ اجرای‌ عملیات‌



خرید و دانلود  بانکداری الکترونیک 26 ص


تحقیق در مورد فیبر نوری چگونه کار می کند

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

فیبر نوری چگونه کار می کند؟

هرجا که صحبت از سیستم های جدید مخابراتی، سیستم های تلویزیون کابلی و اینترنت باشد، در مورد فیبر نوری هم چیزهایی میشنوید.فیبرهای نوری از شیشه شفاف و خالص ساخته میشوند و با ضخامتی به نازکی یک تار موی انسان، میتوانند اطلاعات دیجیتال را در فواصل دور انتقال دهند. از آنها همچنین برای عکسبرداری پزشکی و معاینه های فنی در مهندسی مکانیک استفاده میشود.

 

یک رشته فیبر نوری

در این مقاله میخوانیم که این فیبرهای نوری چگونه نور را منتقل میکنند و نیز درمورد روش عجیب ساخت آنها !

فیبرنوری چیست؟

فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه بسیار خالصند که ضخامتی در حدود قطر موی انسان دارند. آنها در بسته هایی بنام کابلهای نوری کنار هم قرار داده میشوند و برای انتقال سیگنالهای نوری در فواصل دور مورد استفاده قرار میگیرند.اگر با دقت به یک رشته فیبر نوری نگاه کنید، می بینید که از قسمتهای زیر ساخته شده :

• هسته _ هسته بخش مرکزی فیبر است که از شیشه ساخته شده و نور در این قسمت سیر میکند.

 

قسمتهای مختلفیک رشته فیبر نوری

• لایه روکش _ واسطه شفافی که هسته مرکزی فیبر نوری را احاطه میکند وباعث انعکاس نور به داخل هسته میشود.• روکش محافظ _ روکشی پلاستیکی که فیبر نوری در برابر رطوبت و آسیب دیدن محافظت میکند.

صدها یا هزاران عدد از این رشته های فیبر نوری بصورت بسته ای در کنار هم قرار داده میشوند که به آن کابل نوری گویند. این دسته از رشته های فیبر نوری با یک پوشش خارجی موسوم به ژاکت یا غلاف محافظت میشوند.

فیبرهای نوری دو نوعند :

• فیبرهای نوری تک وجهی _ این نوع از فیبرها هسته های کوچکی دارند ( قطری در حدود inch (۴-) ۱۰x ۵/۳ یا ۹ میکرون ) و میتوانند نور لیزر مادون قرمز ( با طول موج ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ نانومتر ) را درون خود هدایت کنند.• فیبرهای نوری چند وجهی _ این نوع از فیبرها هسته های بزرگتری دارند ( قطری در حدود inch (۳-) ۱۰x ۵/۲ یا ۵/۶۲ میکرون ) و نور مادون قرمز گسیل شده از دیودهای نوری موسوم به LEDها را ( با طول موج ۸۵۰ تا ۱۳۰۰ نانومتر ) درون خود هدایت میکنند.

برخی از فیبرهای نوری از پلاستیک ساخته میشوند. این فیبرها هسته بزرگی ( با قطر ۴ صدم inch یا یک میلیمتر ) دارند و نور مریی قرمزی را که از LEDها گسیل میشود ( و طول موجی برابر با ۶۵۰ نانومتر دارد ) هدایت میکنند.بیایید ببینیم طرز کار فیبر نوری چیست.

یک فیبر نوری چگونه نور را هدایت میکند؟

فرض کنید میخواهید یک باریکه نور را بطور مستقیم و در امتداد یک کریدور بتابانید. نور براحتی در خطوط راست سیر میکند و مشکلی ازین جهت نیست. حال اگر کریدور مستقیم نباشد و در طول خود خمیدگی داشته باشد چگونه نور را به انتهای آن میرسانید؟برای این منظور میتوانید از یک آینه استفاده کنید که در محل خمیدگی راهرو قرار میگیرد و نور را در جهت مناسب منحرف میکند. اگر راهرو خیلی پیچ در پیچ باشد و خمهای زیادی داشته باشد چه؟ میتوانید دیوارها را با آینه بپوشانید و نور را به دام بیندازید بطوریکه در طول راهرو از یک گوشه به گوشه دیگر بپرد. این دقیقا همان چیزی است که در یک فیبرنوری اتفاق می افتد.نور در یک کابل فیبرنوری، بر اساس قاعده ای موسوم به بازتابش داخلی، مرتبا بوسیله دیواره آینه پوش لایه ای که هسته را فراگرفته، به این سو و آن سو پرش میکند و در طول هسته پیش میرود.

 

تصویری از بازتابش کلی نور در یک فیبر نوری

از آنجا که لایه آینه پوش اطراف هسته هیچ نوری را جذب نمیکند، موج نور میتواند فواصل طولانی را طی کند. به هر حال، برخی از سیگنالهای نوری در حین حرکت در طول فیبر، ضعیف میشوند که علت عمده آن وجود برخی ناخالصیها داخل شیشه است. میزان ضعیف شدن سیگنال به درجه خلوص شیشه بکار رفته در داخل فیبر و نیز طول موج نوری که درون فیبر سیر میکند بستگی دارد (بعنوان مثال۸۵۰ نانومتر = ۶۰ تا ۷۵ درصد در هر یک کیلومتر۱۳۰۰ نانومتر = ۵۰ تا ۶۰ درصد در هر یک کیلومتر۱۵۵۰ نانومتر = بیش از ۵۰ درصد در هر یک کیلومتر ).برخی از فیبرهای نوری هم هستند که سیگنال در داخل آنها خیلی کم تضعیف میشود. (کمتر از ۱۰ درصد در هر یک کیلومتر برای ۱۵۵۰ نانومتر ).

سیستم ارتباط بوسیله فیبرنوری

برای پی بردن به اینکه فیبرهای نوری چگونه در سیستم های ارتباطی مورد استفاده قرار میگیرند، اجازه دهید نگاهی بیاندازیم به فیلم یا سندی که مربوط به جنگ جهانی دوم است. دو کشتی نیروی دریایی را درنظر بگیرید که از کنار یکدیگر عبور میکنند و لازم است باهم ارتباط برقرار کنند



خرید و دانلود تحقیق در مورد فیبر نوری چگونه کار می کند


مقاله درباره سیستم عامل مدیریت منابع

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

سیستم عامل: مدیریت منابع (Resource Manager)

یعنی سیستم عامل باعث استفاده بهینه و سودمند اقتصادی از منابع فیزیکی و منطقی سیستم می گردد. منظور از منابع فیزیکی، پردازنده ها، دیسک ها، حافظه ها، موس ها، چاپگرها، پورت ها و ... می باشد.

و منظور از منابع منطقی اطلاعات، فایل ها و ... هستند.

یک سیستم کامپیوتری منابع سخت افزاری و نرم افزاری زیادی دارد که ممکن است در حین اجرای برنامه لازم باشد سیستم عامل همانند مدیر منابع عمل کرده و آنها را بر حسب نیاز به برنامه های مشخصی تخصیص می دهد مثلاً اگر دو برنامه همزمان بخواهند از چاپگر استفاده کنند سیستم عامل اطلاعات خروجی آنها را در بافر ریخته و سپس به ترتیب بر اساس اولویت از پیش تعیین شده اطلاعات را به چاپگر می فرستد بنابراین کار سیستم عامل این است که بداند چه کسانی از کدام منابع استفاده می کنند و در برابر confilict (تضاد) درخواست های مختلف میانجیگری می کنند.

سیستم عامل معمولاً اولین برنامه ای است که پس از بوت شدن در حافظه بار می شود پس از بار شدن قسمتی از سیستم عامل به طور دائم در سیستم عامل باقی می ماند (Resident)، قسمت های دیگر با توجه به کاربرد کامپیوتر توسط کاربر از دیسک یا حافظه آورده می شود.

سیستم عامل

سیستم عامل بدون شک مهمترین نرم افزار در کامپیوتر است . پس از روشن کردن کامپیوتر اولین نرم افزاری که مشاهده می گردد سیستم عامل بوده و آخرین نرم افزاری که قبل از خاموش کردن کامپیوتر مشاهده خواهد شد، نیز سیستم عامل است . سیستم عامل نرم افزاری است که امکان اجرای تمامی برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد. سیستم عامل با سازماندهی ، مدیریت و کنترل منابع سخت افزاری امکان استفاده بهینه و هدفمند آنها را فراهم می آورد. سیستم عامل فلسفه بودن سخت افزار را بدرستی تفسیر و در این راستا امکانات متعدد و ضروری جهت حیات سایر برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد.

تمام کامپیوترها از سیستم عامل استفاده نمی نمایند. مثلا" اجاق های مایکروویو که در آشپزخانه استفاده شده دارای نوع خاصی از کامپیوتر بوده که از سیستم عامل استفاده نمی نمایند. در این نوع سیستم ها بدلیل انجام عملیات محدود و ساده، نیازی به وجود سیستم عامل نخواهد بود. اطلاعات ورودی و خروجی با استفاده از دستگاههائی نظیر صفحه کلید و نمایشگرهای LCD ، در اختیار سیستم گذاشته می شوند. ماهیت عملیات انجام شده در یک اجاق گاز مایکروویو بسیار محدود و مختصر است، بنابراین همواره یک برنامه در تمام حالات و اوقات اجراء خواهد شد.

برای سیستم های کامپیوتری که دارای عملکردی بمراتب پیچیده تر از اجاق گاز مایکروویو می باشند، بخدمت گرفتن یک سیستم عامل باعث افزایش کارآئی سیستم و تسهیل در امر پیاده سازی برنامه های کامپیوتری می گردد. تمام کامپیوترهای شخصی دارای سیستم عامل می باشند. ویندوز یکی از متداولترین سیستم های عامل است . یونیکس یکی دیگر از سیستم های عامل مهم در این زمینه است . صدها نوع سیستم عامل تاکنون با توجه به اهداف متفاوت طراحی و عرضه شده است. سیستم های عامل مختص کامپیوترهای بزرگ، سیستم های روبوتیک، سیستم های کنترلی بلادرنگ ، نمونه هائی در این زمینه می باشند.

سیستم عامل با ساده ترین تحلیل و بررسی دو عملیات اساسی را در کامپیوتر انجام می دهد :



خرید و دانلود مقاله درباره سیستم عامل   مدیریت منابع