فورمت : فیلم و pdf
زبان فیلم انگلیسی
زبان متد انگلیسی
به همراه کتاب فارسی
_بر اساس مطالعات انجام شده هر اینچ (هر اینچ برابر با دو ونیم سانت است)اضافه قد نتایج زیر را در بر خواهد داشت _افزایش درآمد سالانه به میزان ۵٠٠دلار _افزایش بلندی قد توجه بیشتری را(بیش از سایرین)به خود جلب می کند _تنها ٣درصد از زنان با مردان کوتاه قدتر از خود ازدواج می کنند و همچنین مردان تمایل بیشتری به زنان بلند قامت تر دارند _در هنگام استخدام معمولا افراد بلند قامتر ٧۵% شانس بیشتری خواهند داشت _صاحبان مشاغل رده بالا(مدیران و...)معمولا بلند قدتر از متوسط جامعه هستند _قد بلندتر باعث اعتماد بنفس بیشتر است افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک چیست؟ دکتر فلیپ میلر محقق سلامت،متخصص درمانهای طبیعی و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب.او روشی را ابداع کرده است که بدون دارو وجراحی افزایش قد در سنین بزرگسالی را ممکن کرده است و همچنین این روش به کودکان و نوجوانان کمک میکند برای رشد و افزایش قد بیشتر اما چه چیزی باعث شد دکتر فلیپ میلر دست به این ابداع بزند؟ دکتر فلیپ میگوید روزی متوجه افسردگی و ناراحتی دخترم شدم او آن زمان بیست و پنج سال سن داشت و به تازگی با یکی از همکلاسی های دانشکده محل تحصیلش نامزد کرده بود آنروز به عنوان یک پدر احساس مسؤولیت کردم و به گفتگو با دخترم پرداختم تا دلیل ناراحتی او را دریابم دخترم ابتدا از جواب دادن امتناع کرد تا اینکه بغض او شکست و در حالی که هق،هق گریه سر داده بود گفت:پدر آلکس بخاطر کوتاهی قد مرا تحقیر و مسخره می کند و نامزدیش را با من بهم زده... تحقیقات در مورد افزایش قد چگونه شروع شد؟ با دیدن اشکهای دخترم آنجلیکا و افسردگی و نا امیدی او به فکر فرو رفتم و دنبال راه چاره ای برای بگرداندن امید و شادی دوباره به او بودم این انگیزه ای شد تا دست به تحقیقات در ضمینه افزایش قد در سنین بعد از رشد بپردازم طی تحقیقاتم متوجه شدم قبل از من کسانی دیگری نیز تلاشهایی در این مورد داشته اند اما حاصل تحقیقات آنها توسط شرکتهای چند ملیتی که از فروش قرصها و مکملها و همچنین وسایل دروغین افزایش قد سود های کلان می برند، مسدود شده است و عموم مردم به آن دسترسی ندارند من با دستیابی به این تحقیقات و همچنین نتیجه پژوهشهای خودم موفق به کشف متد منحصر به فردی برای افزایش قد در بزرگسالان شدم. روش گرو تالر چگونه موجب افزایش قد میشود؟ ستون فقرات در حدود ٣۵% از قد ما را تشکیل می دهد این به این معنی است که رفع مشکلات وضعیتی ستون فقرات می تواند به افزایش قابل توجهی در قد ۵ تا ١٢ سانتیمتر داشته باشد.دیسک های غضروفی در میان ٢۴ مهره قرار گرفته و به محافظت ستون فقرات از ضربات و شوک های وارده مبادرت می نمایند.ضخامت دیسک ها در ارتباط مستقیم با درازی ستون فقرات قرار داشته و تاثیر مستقیم بر افزایش طول ستون فقرات دارد بالغ بر ٢۵ دیسک به طور کلی در میزان بلندی یا کوتاهی قد افراد موثر می باشند.از آنجایی که دیسک های مذکور به صورت بافت های غضروفی غیر متصل می باشند.از این روی آنها تحت تحریکات هورمون رشد،به طور دایم رشد می یابند.به طور کلی می توان گفت که با ضخیم تر شدن دیسک ها،طول ستون فقرات افزایش یافته و قد فرد بلند می گردد.به عنوان مثال اگر چنانچه هر دیسک تنها به میزان ٠/٢۵ سانتی متر ضخیم تر گردد قد شما معادل ۶/٢۵سانتیمتر افزایش می یابد. این روش چگونه موجب افزایش طول سایر استخوانها میشود؟ ١)هرگاه استخوانی تحت کشیدگی قرار گرفته و فرد از تغذیه مناسب برخوردار گردد فرایند تبدیل diaphysis به epiphsis رخ می دهد ٢)غضروف در میان هر یک از استخوانهای بدن هر فرد قرار می گیرد.برخی از استخوانهای بدن انسان از استخوان با قاعده و برخی نیز از غضروف ساخته می شوند.افزایش قد انسان تا حدود زیادی به افزایش درازی غضروف بستگی دارد.انجام روزانه حرکات کششی مخصوص گرو تالر داینامیک به طور ویژه ای به افزایش مقاومت غضروف و تعدیل حرکات بدن و دستیابی به رشد اساسی استخوانها و افزایش متفاوت آنها منتهی می گردد. با ترکیبی از حرکات یوگا و کششی،ماهیچه ها هماهنگی یافته،تقویت شده،رشد و توسعه می یابند که این خود به حفاظت از ستون فقرات و افزایش قد منجر می گردد.در حالی که ماهیچه ها به نحوی شایسته رشد یافته ستون فقرات شروع به رشد کرده و به علت عدم تراکم ستون فقرات امتداد می یابد.سپس با انجام صحیح و تکمیل حرکات،دیسک های ستون فقرات و همچنین غضروف که بازوها و پاها و ستون فقرات را در بر دارد به تدریج ضخیم تر می گردند تا این که قد بلندتر و متناسب تر گردد با نجام چنین حرکاتی از اثرات سودمندی نظیر افزایش قد تا ١٢ سانتیمتر برخوردار خواهید گردید. خبر خوب برای شما!! شما نیز می توانید با این راه حل علمی اثبات شده قد خود را افزایش دهید.مطلقا هیچ محصول طبیعی یا دارویی در خارج وجود ندارد که در سن بزرگسالی باعث رشد مجدد استخوانها شود و هر آنچه که شما از طریق پیام های تبلیغاتی می خوانید یا مشاهده می کنید در این رابطه صرفا یک تبلیغ است و هیچگونه اثری در افزایش قد نخواهد داشت. برنامه شامل چه چیزی است؟ تغذیه درمانی برای افزایش قد کودکان و بزرگسالان حرکات کششی خاص برای افزایش قد آموزش از بین بردن کیفوز(گودی کمر)و لودروز،اسکوکیوز که با اصلاح اینها تا ده سانتیمتر بر قد افزوده میشود.توجه نمایید که بیش از ٩٠%افراد به دلیل طرز نشستن و ایستادن و خوابیدن غلط دچار خمیدگی پشت (کیفوز)و خمیدگی شانه هستند شرح کامل تمام متدهای افزایش قد این روش برای تمامی سنین از ١٠ تا ۴٠ سال قابل اجراست برخی از نظرات استفاده کنندگان خارجی گزارش مستند از افرادی که بر اساس توصیه ھا و تمرینات ورزشی گرو تالر داینامیک عمل کردن من با کمک برنامه ورزشی این متد ، 7 سانتی متر بلندتر شدم . تمام دوستانم می خواھند راز آن رابدانند . احساس بسیار خوبی دارم . بسیار متشکرم . جی . ساین / از واشنگتن برای انواع روش ھای افزایش قد که از طریق اینترنت قابل دسترسی بودند ، صدھا دلار ھزینه کردم .برنامه پیشنھادی این متد تنھا مورد تخصصی بود که با آن برخورد کردم . لازم است که ھر پدر و مادریآن را برای آینده فرزندش تھیه کند . ھری ی . / از کانادا باورش برایم مشکل است تنھا 90 روز است که تمرینات این متد را شروع کرده ام و حدود 4 سانتی متربلندتر شده ام ، ھرچند که 37 ساله ھستم . آنیتا جی . / از انگلیس 4 سال بود که قدم بلند نمی شد ، تا اینکه تمرینات این متد را انجام دادم . پی . سینگ / از انگلیس نتایجی که از آن دیدم شگفت آورند ، من بسکتبال بازی می کنم و بالاخره با تمرینات این متد می توانستم توپ را به درون تور بیندازم . ا . پال / از میشیگاناین برنامه ورزشی ، ساده ، کامل و بسیار مناسب است . با عمل به توصیه ھا و انجام تمریناتش ، قدبلندتر می شود . ای . الکوت / از کویت نامزدم از من بلند قدتر است . به ھمین خاطر ھمیشه در کنارش احساس ناخوشایندی داشتم . پس ازاتمام دوره تمرینات افزایش قد این متد ، بلندتر از او شدم و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردم ن . گیل / از کانادا به طور اتفاقی ، یکی از دوستان قدیمی ام را پس از 2-3 سال دیدم او حدود 8 سانت بلندتر از من شدهبود و این موضوع مرا بسیار متعجب کرد . زیرا پیش از این ھم قد بودیم و او در حال حاضر 27 سال دارد .اما بالاخره اعتراف کرد که تمرینات این متد را انجام داده است . اس . ونگ / از کالیفرنیا
سوالات رایج در مورد پکیج افزایش قد گرو تالر داینامیکسوال:با بسته شدن صفحات رشد قد دیگر رشد نمیکند شما چطور مدعی هستید با متد گرو تالر داینامیک رشد قد بعد از بسته شدن صفحات رشد امکانپذیر است؟جواب:بله این درست است که با بسته شدن صفحات رشد افزایش قد هم متوقف میشود،ولی روش گرو تالر داینامیک هیچ ربطی به صفحات رشد ندارد در حقیقت این روش با اصلاح مشکلات وضعیتی ستون فقرات و همچنین ضخیم تر کردن دیسک های میان مهره ای و تاثیر بر روی غضروفهای میان استخوانهای تمام نقاط بدن باعث افزایش قد می شود.سوال:این متد برای چه سنی مناسب است؟جواب:این روش برای تمام کسانی که در محدوده سنی ١٠تا ۴٠سال هستند موثر است.سوال:آیا تضمینی وجود دارد،اگر جواب نگرفتیم چه؟جواب:١٠٠% تضمین برگشت پول به شما در صورت عدم نتیجه در مدت ۶٠ روزسوال:مدت تمرینات برنامه چند روز در هفته و چند ساعت در روز است؟جواب:تمرینات هر روز به استثنا جمعه ها انجام میشود و معمولا یک ساعت طول می کشد.سوال:متد شما شامل چه چیزی هست؟جواب:برنامه تغذیهحرکات و تمرینات منحصر به فرد ورزشی و یوگاسوال:آیا این روش دایمی هست یا بعد مدتی به حالت اولیه برمیگردیم؟جواب:دایمی است،بشرط آنکه شخص زندگی سالمی را دنبال کند و مرتب ورزش کندسوال:آیا رشد در استخوانها صورت میگرد یا فقط با اصلاح ستون فقرات باعث افزایش قد میشود؟جواب:همان گونه که توضیح داده شده حرکات با تاثیر بر روی غضروفهای بین استخوانی باعث افزایش طول آنها میشود.سوال:آیا ویدیویوها و پی دی اف ها موجود در پکیج گرو تالر داینامیک در هر موبایلی یا رایانه شخصی اجرا میشود؟جواب:بله،در تمام گوشیهای وتبلتهای هوشمند اندروید و آی او اس و کامپیوتر شخصی قابل اجرا است سوال:آیا نتیجه تمرینات برای تمام سنین و افراد یکسان است؟جواب:خیر،بستگی به سن و شرایط جسمانی فرد مورد نظر دارد مثلا در مورد یک فرد ١۵ساله شاید این نتیجه بیشتر و در فرد مسن تر تاثیر کمتر باشدسوال:مصرف قرصهای آرژنین و نچرال بیوتی که این روزها در کانالهای ماهواره ای و سایتهای اینترنتی تبلیغ میشود همراه برنامه گرو تالر باعث اثر دهی بیشتر میشود؟جواب:جواب منفی است توجه داشته باشید اینگونه قرصها هیچگونه تاثیری در افزایش قد ندارد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه
قسمتی از متن .docx :
گزارش کار آموزی
موضوع پروژه:
دولت الکترونیک
استاد راهنما:
مهندس رحمانپور
گرداورنده:
علی منطقی
1-1- مقدمه :
در اواخر دهه 1980 و اوائل دهه 1990، در بخش دولتی اصطلاحی جدید رواج یافت. صاحبنظران، سخن از احیا و مهندسی مجدد بخش دولتی یا بصورت مشخصتر از "بازآفرینی دولت" میگفتند. با وجود اینکه این اصطلاح و مصادیق آن تازگی داشتند، بسیاری از مفاهیم و فرآیندهای آن جدید نبود و به تئوریهای کلاسیک اصلاحات و رفرم در بخش عمومی یا دولتی، یعنی ایجاد تغییر و تحول در درون ارگانها وسازمانهای بخش دولتی با هدف بهبود عملکرد آنها بازمیگشت. ولی گذشته از تعاریف کلی، بازآفرینی دولت ریشهها و علل تاریخی ویژهای را نیز دارا بوده است. سه علت عمده در تغییر رویکردها به اصلاحات و طرح موضوع جدیدی بنام بازآفرینی عبارت بودند از بروز بحران در بخشهای دولتی، شکلگیری نگرش خصوصیسازی و نهایتاً پدیده جهانی شدن و تبعات سیاسی آن.
بحران در بخشهای دولتی؛ گسترش روز افزون نقش دولتها در ارائه خدمات از یکسو و ناکارآمدی آنها در مواجهه با سیل عظیم انتظارات از سوی دیگر، زنگهای نزدیک شدن بحران در بخش عمومی بعضی از کشورها خصوصاً کشورهای توسعهیافته را در طول دهه 1970 به صدا درآورد. بخش دولتی سهم کلانی از هزینههای عمومی را به خود اختصاص میداد که ادامه این وضعیت از حیث مبلغ تخصیصیافته و یا نرخ رشد آن امکانپذیر نبود. بعلاوه نمونههای اسراف، تأخیر، سوء مدیریت و فساد در بخش دولتی، که نهایتاً منجر به ناکارآیی در جریان صرف بودجه عمومی میگردید رو به افزایش بود. بویژه مشاهده میشد مدیران و کارکنان دولتی تصمیماتی در جهت خلاف منافع مردم میگیرند، مردمی که کارکنان دولت علیالقاعده باید در خدمت آنها باشند. بروز چنین رفتاری از سوی خدمتگزاران دولت نشاندهنده یک اشکال مضاعف در سیستم بود. از یکسو تمرکزگرایی ناشی از ساختارهای حجیم و بروکراتیک دولتی باعث میشد تصمیمگیرندگان از مرکز ثقل اطلاعات و تبعات ناشی از آن تصمیمات دور باشند، و از سوی دیگر بدلیل این دوری اصولاً حتی نیاز به پاسخگویی را احساس ننمایند.
نگرش خصوصیسازی؛ تفکری که تحت عنوان لیبرالیسم در قرن گذشته میلادی به تدریج در حال شکلگیری بود، در دهه 1970 با سرعتی بیشتر از قبل و به شکل "نئولیبرالیسم" پدیدار شد و در چهارچوب نظری خود سعی در طرح روشهای اصلاحات بخش دولتی نمود. تفکر نئولیبرال در ابتداییترین شکل خود بر کارآیی اقتصادی بازارها، ارزش وجود رقابت و اصالت تصمیمات فردی تأکید داشته و از سوی دیگر، دولتها و دخالت جمعی را ناکارا میداند. بر مبنای این دیدگاه در هر کجای ممکن، مؤسسات خصوصی باید جایگزین دولت شوند. دلیل اصلی تداوم وجود دولت، نقش آن در کمک به عملکرد کارآتر بازارها دانسته میشود، و چنانچه لزومی به باقی ماندن برخی مؤسسات دولتی بود، بایستی درهای خود را به روی نیروهای رقابتی بازار و یا شبهخصوصی بگشایند تا بخش دولتی ناکارآمد تا حد ممکن شبیه به بخش خصوصی کارآمد گردد. این نگرش نه تنها درباره نقش بخش دولتی، بلکه درباره چگونگی سازماندهی و مدیریت آن نیز به اظهارنظر میپرداخت. لذا گسترهای فراتر از اصلاحات را شامل میگردید و موجب پیدایش مبحث بازآفرینی گردید. به زعم برخی این دیدگاه را نه تنها میتوان "اصلاحات در دولت" بلکه "اصلاحات برعلیه دولت" دانست.
پدیده جهانی شدن؛ گرچه احساس بحران و داشتن ایدئولوژی اصلاحات شروط لازم برای تغییر هستند، اما شرط کافی نمیباشند. وجود عامل سومی بعنوان اراده و قدرت سیاسی برای به اجرا درآوردن اصلاحات ضروری است. اجزایی از اقتصاد سیاسی هر کشور وجود دارند که بر اراده و قدرت سیاسی مؤثر میباشند. افکار عمومی و مردم که غالباً بیشترین ضررها از بحران در بخش دولتی متوجه آنهاست نوعاً مشتاق اصلاحات میباشند. سیاستمداران و مدیران دولتی نیز گرچه در تقابل همیشگی طرفداران تغییر و مقاوتکنندگان در برابر آن گروهبندی میشوند، همواره از عناصر بدیهی اراده ملی برای تغییر شناخته شدهاند. علاوه بر عوامل فوق، شرائط جهانی در دهههای اخیر بهسمت پررنگتر شدن نقش بازیگران خارجی در اراده ملی کشورها جهت تغییر و بازآفرینی در بخش عمومی و دولتها گردیده است. سرمایهداران ملی و جهانی هرچند با اختلاف نظر، ولی بطور کلی با این عقیده که اصلاحات هزینههای کسبوکار را کاهش داده و سرعت معاملات را افزایش خواهد داد مشوق آن هستند. سازمانهای بینالمللی نیز در اکثر کشورهای دنیا یک نیروی پیشبرندة قوی در حمایت از اصلاحات بودهاند. آنها با استفاده از توان سیاسی و اقتصادی خود، ارائه کمک به کشورهایی که در تجارت بینالمللی و یا بودجه داخلی دچار مشکل هستند را به تعهد آنها به اجرای برنامه اصلاحات مشروط مینمایند. بحران مالی کشورهای آسیایی در اواخر دهه 1990 نمونهای از این فرآیند متداول میباشد. خلاصه اینکه فرایند بینالمللی شدن و جهانی شدن تعاملات دولتها با محملهای تجارت کالا و خدمات، سرمایهگذاری و نهایتاً ارتباطات و تبادل اطلاعات و فرهنگ موجب فشار روزافزون بر دولتها جهت بازکردن فرایندهای اجرائی و اعمال اصلاحات و بازآفرینی در آنها گردیده است.
در دو دهه گذشته کارنامه دولتها، خصوصاً در کشورهای توسعه یافته، مملو از پروژههای کاربری ICT برای تحول در عملکرد آنها، چه در زمینه ارتقاء بهرهوری در انجام امور و وظائف اداری و داخلی خود، و چه در جهت بهبود خدماترسانی به شهروندان و ارباب رجوع آنان بوده است. امروزه در کشورهای پیشرفته شاهد پیدایش تحولاتی بنیادین در عملکرد دولتها در راستای کاهش چشمگیر هزینهها و بروکراسی و افزایش قابل توجه کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان با بهرهجوئی مناسب از امکانات فناوری ارتباطات و اطلاعات هستیم. با فراگیر شدن تدریجی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه
قسمتی از متن .doc :
دوران شیرخوارگی وکودکی پیامبر(ص):
گویند پیامبر (ص) فقط سه روز – یا به نقلی هفت روز- از مادر گرامیشان حضرت آمنه (س) شیر خورده اند و پس از آن طبق رسم بزرگان عرب برای ایشان دایه انتخاب کردند.در تاریخ این دایه ها را دوتن گفته اند که به ترتیب زیر می باشند :
1- ثُوُیبِه َاسلَمیه ؛که مدتی به پیامبر(ص)شیر داد. به خاطر این امر او تا آخر عمرش مورد احترام رسول خدا(ص) و همسر گرامیشان حضرت خدیجه(س) بود و رسول خدا از شنیدن خبر فوت او متاثر گشتند.
2- حُلیمه سُعدیه ؛ دختر ابو ذُؤیب که سه فرزند داشته و یکی از فرزندان او هم از پیامبر(ص) پرستاری کرده است.
اعراب به چند منظور فرزندان خود را به دایه ها می سپردند:
اولا اینکه فرزندان آنها در محیط صحرا پرورش یابند و در هوای پاک آنجا بدنشان سالم وقوی شود.
ثانیا از آنجائیکه مردم صحرا کمتر با ملتها و زبانهای دیگر برخورد و اختلاط داشتند زبان خالص عربی را به خوبی ودرستی یاد بگیرند.
ثالثا اینکه ازبیماریها از جمله وبا که گاه وبیگاه در مکه شایع میشد،در امان بمانند.
بعد از 4 ماه ازولادت پیامبر(ص) ، دایه های قبیله بنی سعد به مکه آمدند و از آنجائیکه پیامبر(ص) فقط از سینه حلیمه شیر خورد، ایشان را به حلیمه دادند.
حلیمه می گوید از روزیکه پیامبر(ص) به خانه او رفتند، خیر و برکت هم ، به خانه او آمد و روز به روز بیشتر شد و گله و دارایی اش فزونی یافت .با وجود اینکه صحرا ها وشهرها را خشکسالی فرا گرفته بود، گوسفندان آنها فربه و سیر بوده،شیر داشتند. همچنین درختان خشکیده خانه آنها سرسبز وبا طراوت شدند و شتر آنها که شیرش خشک شده بود، شیر بسیاری داشت.
همینطور بیمارانی که به نزد آنها میرفتند به برکت پیامبر(ص) شفا می یافتند.
مدت پنج(یا شش سال) پیامبر(ص) در میان قبیله بنی سعد بوده و رشد و نمو کافی نمودند و در این مدت حلیمه دو یا سه بار ایشان را نزد مادرشان برده ودر مرتبه آخر نیز ایشان را برای همیشه به آمنه(س) بازگردانید.
گفته می شود، هنگامی که پیامبر (ص) با خدیجه (س) ازدواج نمودند، حلیمه نزد آنها رفته و از خشکسالی نزد ایشان شکایت نمود.آن حضرت نیز تعدادی گوسفند و شتر به حلیمه دادند و او نزد خانواده اش بازگشت. همچنین بعد از بعثت پیامبر(ص) بود که حلیمه نزد ایشان آمد وخود و همسرش اسلام آوردند.
دوران نوجوانی:
هنگامی که پیامبر (ص) شش ساله شدند، مادر گرامیشان تصمیم گرفتند که ایشان رابرای دیدن اقوام و خویشان، همچنین زیارت قبر پدر، به یثرب ببرند . آنها یکماه در یثرب ماندند.
در هنگام بازگشت به مکه، حضرت آمنه(س)بیمار شده و در بین راه در گذشتند. پس از مرگ مادر، عُبّدالمطلّب، جد ایشان که بزرگ قریش بوده، شکوه پادشاهان و هیبت پیامبران را داشت، سرپرستی رسول خدا(ص)را به عهده گرفت. گویند در کنار کعبه برای عبدالمطلب فرشی را می گستردند که به احترام او هیچکس برروی آن جز خود او نمی نشست، و فرزندانش در کنار او می ایستادند . اما هنگامی که محمد خردسال(ص) به جمع نزدیک میشد ، عبدالمطلب او را درکنار خود روی فرش جای میداد و میگفت : به خدا سوگند که او مقامی بس بزرگ و والا دارد.گویی میبینم که روزی میرسد که او سرور شما خواهد شد.
هنگامی که پیامبر(ص)هشت ساله شدند ،عبدالمطلب نیز از دنیا رفت که رسول خدا (ص) از این واقعه بسیار اندوهگین شدند.
پس از آن سرپرستی پیامبر(ص) به ابوطالب (ع) عموی گرامی ایشان و بزرگ قریش رسید. ابوطالب (ع)نیز پیوسته مراقب و مواظب ایشان بود.با اینکه ابوطالب(ع)وضع مالی نسبتا خوبی نداشت ، خود و همسر گرامیشان فاطمه بنت اسد (مادر گرامی حضرت علی(ع)) در خدمت ونگهداری ایشان کوشا بودند.
حضور پیامبراکرم(ص) در خانه عمو عادی نبود.آنجا نیز نشانه های بزرگی ایشان همه جا دیده میشد وخیر و برکت به خانه ابوطالب(ع) آمده بود. فاطمه بنت اسد میگوید از زمانی که پیامبر(ص) به خانه آنها آمده بود ، درختی که سالیان سال خشک بود،سبز شده و میوه میداد.
همچنین ازابوطالب (ع) نقل است در شبها ازآن حضرت، سخنان ودعاها و مناجاتهایی می شنیدند ورسم عرب نبود که در هنگام غذا خوردن و آشامیدن نام خدا را ببرند ، اما برخلاف آنها پیامبر(ص)ازهمان سنین طفولیت عادت داشتندکه تا نام خدا را نمی برند، نمی خوردند و نمی آشامیدند و هنگامی که از طعام دست میکشیدند، شکر خدا را می کردند.
سفر به سوی شام:
بازرگانان قریش برای تجارت طبق معمول ، هر سال یکبار به سوی شام و یکبار به سوی یمن می رفتند. ابوطالب (ع) شیخ قریش، نیز گاهی در این سفرهای
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .DOC ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
قسمتی از متن .DOC :
روانشناسی رشد
روانشناسی رشد شاخهای از علم روانشناسی است که به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد میپردازد و از رشتههای مختلف زیستشناسی، جامعهشناسی، تعلیم و تربیت و پزشکی کمک میگیرد. اگر چه روانشناسی رشد به تمام مراحل زندگی انسان از تولد تا مرگ میپردازد، اما بر کودکی و نوجوانی تأکید دارد.
روانشناسان رشد در پی آن هستند تا چگونگی رشد انسان را در طول زمان تعیین کنند، برای تحقق این هدف روانشناسان رشد، رفتار افراد را در سنین مختلف به دقت مورد مشاهده قرار میدهند. از سوی دیگر روانشناسان رشد به تبیین رشد میپردازند که در آن دو الگوی عمومی و اختصاصی را مد نظر دارند. سومین هدف روانشناسی رشد این است که حاصل مطالعات توصیفی و تبیینی خود را در مورد رشد در جهت مثبت رشد انسان به کار بگیرد و رشد انسانها را به حداکثر برساند. این جنبه کاربردی رشد خصوصاً به کودکان و نوجوانانی که به دلایلی دچار نارسایی در رشد شدهاند، میپردازد.
روانشناسی رشد
رشد از دیدگاه اسلام
نگاه اجمالی
رشد جسمی(Physical Development) یکی از مهمترین فرایندهای رشدی است . این رشد زمینه را برای بدست آوردن توانائیها و مهارتهای دیگر فراهم میآورد. در واقع در نقش تاثیرگذاری در رشد حرکتی بدست آوردن مهارتها و رشد شناختی و...دارد. این قسمت از رشد شامل رشد مغز ، رشد عضلات ، رشد استخوانها ، رشد دندانها ، رشد اندام درونی ، رشد اندام بیرونی و ... میشود.
رشد مغز
مغز از چند میلیارد نورون (Neuron) تشکیل شده است که باهم سیستم عصبی را تشکیل میدهند. رشد سیستم اعصاب بیش از تولد و تا سه تا چهار سالگی بسیار سریع است . البته رشد دوران جنینی شامل بوجود آمدن سلولهای عصبی جدید میشود و در مرحله رشد پس از تولد کمتر سلول عصبی تازهای بوجود میاید. اندازه گیریها نشان میدهد که رشد مغز انسان تا چهارده سالگی بسیار سریع است و از 4 تا 8 سالگی از سرعت آن کاسته میشود. سپس به کندی رشد میکند تا اینکه در 16 سالگی ، مغز به اندازه کامل خود میرسد. از لحاظ وزنی مغز نوزاد در حدود 350 گرم است. در حالیکه وزن مغز انسان بالغ بین 1400 تا 1600 گرم است. اگرچه در موارد استثنایی مغزهای کمتر از 1400 گرم نیز دیده شده است.
رشد عضلات
عضلات در تنظیم فعالیتهای اعضای اصلی بدن مانند قلب ، دستگاه گوارش و غدد داخلی نقش بسیار مهمی دارند. همچنین عضلات عهدهدار حفظ نیروی بدن و هماهنگی فعالیتهای مختلف هستند. هنگام تولد ، بافتهای عضلانی هنوز تکامل نیافتهاند و به همین دلیل نوزاد ضعیف و ناتوان بوده و در فعالیتهایش ناهماهنگی وجود دارد. پس از تولد همانند مغز ، بافت عضلانی دیگری بوجود نمیآید. ولی همان بافتها از لحاظ بزرگی و شکل تغییر میکنند. عضلات همچنین از لحاظ طول ، عرض و ضخامت نیز رشد میکنند و همگام با این رشد بر وزنشان نیز افزوده میشود. این افزایش بقدری است که وزن عضلات یک فرد بالغ چهل برابر وزن عضلات در موقع تولد است. عضلات تا پنج سالگی به صورت معمولی رشد میکنند، ولی پس از پنج سالگی جهش در عضلات دیده میشود، بطوریکه 75% از افزایش وزن کودک در این سنین در نتیجه رشد عضلات است. پس از این رشد عضلات به کندی صورت میگیرد، تا اینکه در دوران بلوغ رشد عضلات برای مدتی با سرعت زیاد انجام میگیرد.
رشد استخوانها
رشد استخوانها شامل رشد و تغییر تعداد استخوانها و تغییر در نحوه پیوند آنها میباشد. از نظر تعداد استخوان ، کودک هنگام تولد دارای تقریبا 2700 قطعه استخوان است، تا اینکه در آغاز بلوغ این تعداد به 350 قطعه میرسد. ولی بتدریج از رشد استخوانها کاسته میشود. بطوریکه استخوانبندی فرد بالغ 206 قطعه است. برای مثال در مچ دست کودک دو ساله 2 تا 3 قطعه ، در 6 سالگی 6 تا 7 قطعه استخوان وجود دارد. در حالیکه بین 12 تا 15 سالگی تعداد استخوانهای مچ دست به 8 قطعه میرسد.
از لحاظ پیوند بین استخوانها به دلیل نرمی استخوانها در سالهای اول زندگی ، این پیوند ضعیف است و خوب به هم نچسبیدهاند. حتی در بعضی نقاط استخوان وجود ندارد، بلکه در آن مکانها ماده غضروفی وجود دارد که بعدا به استخوان تبدیل خواهند شد. چون استخوانهای کودک نرم هستند، او میتواند بدن خود را به وضعیتهای شگفتاوری درآورد. همچنین در این سنین استخوانهای کودک به آسانی به شکلهای نادرست در میآیند. برای مثال اگر نوزاد بیشتر به پشت بخوابد، پشت جمجمهاش پهن میشود و اگر روی شکم بخوابد، سینهاش زیادتر از حد طبیعی مسطح میشود.
رشد دندانها
انسان دو رشته دندان دارد که شامل دندانهای شیری و دندانهای ثابت است. این دو از چند لحاظ باهم تفاوت دارند.
تعداد دندانهای شیری 20 و دندانهای ثابت 32 است. همچنین دندانهای شیری کوچکتر از دندانهای ثابت بوده و دندانهای ثابت دارای کیفیت بهتر و در نتیجه دوام بیشتری هستند. رشد دندانها فرایند مداومی است که از سه ماهگی (زمان بوجود آمدن دندانهای شیری در لثه) شروع میشود و در 21 تا 25 سالگی با درآمدن دندان عقل پایان میپذیرد.
درآمدن دندانهای شیری همراه با درد است که معمولا اشتهای کودک را مختل و او را عصبانی میکند. اما دندانهای ثابت بدون ناراحتی در میآیند. از لحاظ زمانی اولین دندان شیری بین 6 تا 8 ماهگی ظاهر میشود. کودک در سال اول زندگی بین 4 تا 6 دندان دارد و در دو سالگی این تعداد به 16 دندان میرسد. دندانهای ثابت نیز از حدود 6 تا 7 سالگی شروع به در آمدن میکنند. بطوریکه کودک 7 ساله یک تا دو عدد و کودک 8 ساله ده عدد و ... دندان ثابت دارد.
با این حال زمان در آمدن دندانها متغیر است و به عواملی از قبیل وراثت ، سلامت ، تغذیه و جنس بستگی دارد. نکته مهم در در آمدن دندانها مرتب و ردیف بودن دندانهای شیری است. اگر دندانها نامنظم باشند، ممکن است وضع آرواره را به هم بزنند و این اختلال شکل قسمت پایین صورت را تغییر میدهد و سبب میشود دندانهای ثابت نیز بطور نامنظم درآیند.
رشد حرکتی
نگاه اجمالی
نوزاد در موقع تولد هیچ گونه کنترلی بر اعضا و اندام خود ندارد ولی کودک توسط فرایند «رشد حرکتی» (Motor Development) که هفته به هفته و ماه به ماه در او بوجود آمده و پیشرفت میکند در به حرکت در آوردن ارادی بدن تواناییهای لازم را به دست میآورد. به حرکت در آوردن ارادی هر یک از اعضای بدن مستلزم رشد عضلات آن قسمت از بدن است و قبل از رشد عضلات حرکاتی که در اعضا و اندام دیده میشود تصادفی ، غیر ارادی و بعضی مواقع بازتابی است.
در فرایند رشد حرکتی و به کنترل در آوردن اعضای بدن کودک ابتدا به حرکات ناحیه سر مسلط میشود و سپس به حرکات دستها و بازوها و بعد به حرکات تنه و در نهایت به حرکات
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن .doc :
دفاع مقدس:
هشت سال دفاع مقدس نه آنکه بر ما گذشته باشد یا ما از آن گذشته باشیم که تا ابد در کنار ما و با ما است. میراثی است که خونها به پای آن ریختیم و جانها برایش دادیم نه آنکه از آن عبور کنیم بلکه برای جاری شدن، برای بالندگی و تجدید نیرویی که ملتی را تا منزل بعدی تمدن مدد کند و تا ساحل بی انتهای تاریخ همراه آن باشد.
وصیت نامه شهید ناصر الدین باغانی
بـــسم الله الرحمن الرحیم
سخنم را در باره عشق آغاز میکنم :
ما را به جرم عشق مواخذه می کنند گویا نمی دانند که عشق گناه نیست . اما کدام عشق ؟ خداوندا معبودا عاشقانه مرا که آفریدی عشق به سینه مادر را در من یاد دادی . اما بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضا نمیکرد . پس عشق به پدر و مادر را به من ودیعت نهادی .مدتی گذشت ..دیگر عشق را آموخته بودم اما به چه چیز عشق ورزیدن را نه . به دنیا به مال و منال دنیا به مدرسه به دانشگاه عشق ورزیدم اما همه اینها بعد از مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو .فهمیدم که عشق به تو پایدار است و دیگر عشق ها دروغین است . فهمیدم که:
( لا ینفع مال و لا بنون ) (شعرا _88) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود
(( یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه و صاحبه و بنیه و ...))(عبس/34_36)
پس به عشق تو دلبستم .بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود امدم و دیدم که من کوچکتر از آنم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آنی که معشوق من قرار بگیری .فهمیدم که در این مدت که فکر میکردم عاشق تو هستم اشتباه میکرده ام . این تو بوده ای که عاشق من بوده ای و مرا میکشانده ای . اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو می آمدم . ولیکن وقتی توجه میکنم میبینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتاده ام ولیکن باز به راه مستقیم امده ام .حال میفهمم که این تو بوده ای که عاشق بنده ات بوده ای و هرگاه او صید شیطان شده تو دام او را پاره کرده ای و هر شب به انتظار او نشسته ای تا بلکه یک شب او را ببینی.. حالا میفهمم که تو عاشق صادق بنده ات هستی . بنده را چه که عاشق تو بشود .
( عنقا شکار کس نشود دام باز گیر)
آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار میکردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوقت مینشستی . اما من بدبخت ناز میکردم و شب خلوت را از دست میدادم و میخوابیدم . اما تو دست بر نداشتی و این قدر به این کار ادامه دادی تا سرانجام من گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم با پای خود امده ام . وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود . مرا که به چنگ آوردی به صحنه جهادم آوردی تا به دور از هر گونه هیاهو نرد عشق ببازی و من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب میکردم . آخر تو بزرگ بودی و من کوچک . تو کریم بودی و من لئیم .تو مولا بودی و من بنده و من شرمنده از این همه احسان تو بودم . کمند عشق را محکم تر کردی و مرا به خط مقدم عشق بردی و در آنجا شراب عشقت را به من نوشاندی و چه نیکو شرابی بود و من هنوز از لذت آن شراب مستم . اولین جرعه آن را که نوشیدم مست شدم و در حال مستی تقاضای جرعه ای دیگر کردم اما اینبار تو بودی که ناز میکردی و مرا سر میگرداندی . پیاله ام را به طرفت دراز کردم و تقاضای جرعه ای دیگر کردم اما پیاله ام را شکستی . هر چه التماس کردم که جامی دیگر بده تا از حجاب جسمانی بیاسایم ندادی و زیر لب به من خندیدی و پنهانی عشوه کردی . اکنون من خمارم و پیاله به دست هنوز در انتظار جرعه ای دیگر از شراب عشقت بسر میبرم . ای عاشق من ای واله ی من پیاله ام را پر کن و مرا در خماری مگذار . تو که یک عمر به انتظار نشسته بودی ! حال که به من رسیده ای چرا کام دل بر نمیگیری ؟ تو که از بیع و شراء متاع عشق دم می زدی چرا هم اکنون مرا در انتظار گذاشته ای ؟ اگر بدانم که خریدار متاعم نیستی و اگر بدانم که پیاله ام را پر نمیکنی پیاله را خود میشکنم و متاعم را به آتش میکشم تا در آتش حسرت بسوزی و انگشت حیرت به دهان بگزی .
به آهی گنبد خضرا بسوزم
جهان را جمله سر تا پا بسوزم
بسوزم یا که کارم را بسازی
چه فرمایی بسوزم یا بسازی
بسم الله الرحمن الرحیم
مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهَ فَعَلی دِیَتُهُ وَ مَن عَلی دِیتُهُ وَ اَنا دِیتُهُ
« هر کس من را طلب می کند می یابد مرا، و کسیکه مرا یافت، می شناسد مرا، و کسیکه من را دوست داشت، عاشق من می شودو کسیکه عاشق من می شود، من عاشق او می شوم و کسیکه من عاشق او بشوم ، اورا می کشم و کسیکه من اورا بکشم ، خونبهایش بر من واجب است، پس خونبهای او من هستم.»
قسمتی از وصیت نامه شهید همت
بسم الله الرحمن الرحیم
هرچه داریم از شهدا داریم و انقلاب حاصل خون شهیدان است.
هرشب ستاره ای را به زمین می کشند و باز این آسمان غمزده غرق ستاره است.
پدر و مادر من ! من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم وخویشتنرا گم و فراموش کنم
علی وار زیستن و علی وار شهید شدن حسین وار زیستن و حسین وار شهیدشدن را دوست دارم
الگوی جاوید یک مومن از بند هوی و هوس رستن است و من این الگو را نیز دوست داشتم
شهدا در قاموس اسلام کاری ترین ضربات را بر پیکر ظلم و جور و شرک و الحادمی زند و خواهد زد و تاریخ اسلام این را ثابت کرده است
مادر جان ! من متنفر بودم وهستم از انسان های سازشکار و بی تفاوت و متاسفانه جوانان که شناخته کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند بسیارند
ای کاش به خود می آمدند
از طرف من به جوانان بگویید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است
به پا خیزید و اسلام را و خود را دریابید
عشق پروانه
خرمگس هیچ از عشق نمی دانست . اصلا معنی محبت کردن را بلد نبود . جز آزار و اذیت اهالی باغ ، سرگرمی دیگری نداشت . ولی این روزها ، خود را به شکل پروانه در آورده بود . مانند پروانه راه می رفت ، مثل او پرواز می کرد در ظاهر مثل او به گل های باغ مهربانی می کرد، مانند پروانه ادای عاشقان دلسوخته را در می آورد . ولی خرمگس عاشق نبود . او اصلا از دنیای عشق چیزی سر در نمی آورد . به همین خاطر ، زمانی که پای سوختن و فدا شدن به میان آمد ، خیلی زود بهانه ای پیدا کرد و باغ را ترک کرد . بعد از اینکه رفت ، تازه گل های باغ شناختنش .اما پروانه در عشقش ثابت قدم بود، او صادق بود ، خالص بود ، ناب ترین احساس قلبی خود را نثار گل های باغ می کرد ، با مهربانی به گرد گل ها می چرخید ، برایشان آواز دلدادگی می خواند. و با قصه های شیرین خود بر غصه های اهل باغ خط می کشید . در توفان ها و گردبادها همراهشان بود . گلهای خسته و بیمار را تیمار می کرد . و مثل مادری مهربان از غنچه های تنها و غمگین پرستاری می کرد پروانه بر عشقش وفادار بود . و سرانجام همزمان با کوچ گلهای سرخ باغچه ، از اشتیاق عشق ، سوخت و خاکستر شد . این بود سرنوشت دلپذیر پروانه ...
بیایید پروانه باشیم
درد دلی با دو کوهه
به نام خدا
دو کوهه ،ای پر از نوای کمیل ! ای پر از زیارت عاشورا ! و ای مثنوی معنویت بسیجیان! آمده ام کنار تو ، کنار شانه های ستبر تو و بر زخمهایت بوسه می زنم . دو کوهه ، ای دیوان خاطرات سرخ ! آمده ام تا با تو از دلتنگی بسیجیان بگویم . آمده ام بگویم تنها تو نیستی ، که تنهایی ، ما نیز تنهائیم . و دل خوشیم با مشتی خاطرات پریشا ن .آمده ام بگویم تو از همه بخدا نزدیکتری و بهتر از هر کس در دل بسیجیان جای داری .آمده ام بگویم دلمان انبوه درد است . درد نا مهربانی و حسرت فراق دوستان . آنانکه خود نام آور بیشه های خوف و خطر بودند و فریاد رسایشان کمر دشمن را می شکست ،اینک گمنام ترینند .تنها تو هستی که از زمزمه بسیجیان آگاهی . خوشا بحالت ! دو کوهه تو میزبان هشت ساله بهترین لاله هایی که در دامان سبز تو پرورش روح یافتند و آگاهانه به خدا رسیدند . لاله هایی که در دامان تو بود بعد از این در دامنه هیچ دشتی نتوان یافت . با تو و اروند و شلمچه و قلاویزان و شاخ شمیران و ماووت جور دیگری باید صحبت کرد باید از شما با واژه های آسمانی سرود . کاش می شد یکبار دیگر بسیجیا ن را در حسینیه تو گرد آورد و زیارت عاشورایی زمزمه کرد. دو کوهه ، تو عزیز دل بسیجیانی ، تو پاکترین سرزمینی برای گریه هایم ! تو صبورترینی برای شکوه هایم ! شبهای تو زیباترین شبها ست برای خوا ندن خدا . تو هنوز که هنوزست بسیجی مانده ای . دشتها همه به تو ا قتدا می کنند . بسیجیان جز در آ غوش تو آرام نمی گیرند .امروز تمام زمزمه هایم را می آورم برای یا فتن آرامش گمشده ام .ما همه خویش را در تو پیدا می کنیم . نمی توان بسیجی بود و تو را نشناخت .نمی توا ن دل بسیجی دا شت و تو را فراموش کرد .راستی دو کوهه می خواهم بگویم ، چه شده است که جامعه ما را جذبه معنویت فرا نمی گیرد ؟ چه شده ا ست که فرهنگ بسیجی که زمانی ا فتخار پاکترین و بزگترین مردان ما بود از بین رفته است ؟ چه شده ا ست که زمانی نه چندان دور ، بسیجی زندگی کردن ، بسیجی مردن ،راه کسب ا فتخار بود ، اما اینک از بسیجی فقط " لفظ" ان مانده و بس ! راستی دوکوهه ، تو هم این را می دانی که در تمام دنیا یک بسیجی سرمایه دارپیدا نمی شود ؟ و این را هم میدانی که بسیجیان ما ، ماهانه کرایه خانه ندارند بدهند . اما دلشان و عقیده ا شان را به کرایه نمیدهند ؟ و لابد این را هم می دانی که در گوشه وکنار شهرمان ،بسیجیان بیصدا دارند دق می کنند ! دو کوهه ، ای محرم راز بسیجیان ،دل تنگیهایم را فقط در فضای تو پرواز می دهم که از نماز شب بسیجیان سرشاری .ای اشنای سروهای سربدار ، روبروی تو ارامش عمیقی ست برای ا لتیا م